متن پادکست :
روایات در فضیلت گریه بر سید الشهدا (ع) بسیار است ، « أنا قتیلُ العَبراتْ » ؛ « یا عِبْرَهً کل مُؤْمِنُ ؛ ای اشک مؤمنین » ، امام حسین (ع) خودش اشک هر مؤمنی است ، این به چه معناست ؟ هر چه در این عالم هست حقیقت بالاتری است که در این دنیا نازل شده است ؛ مثلاً حقیقت نور، از عوالم بالا نازل شده و پایین آمده و خورشید شده است. حقیقت اشک مؤمن چیست ؟ امیرالمؤمنین (ع) وقتی به امام حسین (ع) نگاه میکردند میگفتند : « یا عِبْرَهً کل مُؤْمِنُ؛ ای اشک هر مؤمن »؛ یعنی این اشک در عالم بالا چه بوده است که آمده و در این عالم به اشک تبدیل شده است؟ خود امام حسین (ع)؛ یعنی این اشکی که بر چشم شما جاری شد خود امام حسین (ع) است.
باران بر زمین میبارد و آب به زمین میرسد و استعدادها شکوفا میشود و ظرفیت زمین فعال میشود و زنده میشود. اشک بر اباعبدالله (ع) هم دل ما را زنده میکند و استعدادهای دل شکوفا میشود. لذا اشک بر امام حسین (ع) سری از اسرار الهی است. چرا امام زمان (عج) میفرمایند: «من هر صبح و هر عصر برایت گریه میکنم؟» خب اگر کسی هر صبح و عصر گریه بکند افسرده است. نخیر؛ امام زمان (عج) محیی و مظهر حیات بخشی است و حیات دل نیز بااتصال به اباعبدالله (ع) است. امام زمان (عج) از چه طریقی عالم را زنده میکند؟ از طریق کانال ابا عبدالله (ع) . لذا شعار حضرت هنگامی که ظهور میکنند «یا لَثَارَاتِ الحُسَین» است. بعد از ظهور و انتقام هم اشک ایشان برای امام حسین (ع) قطع نمیشود؛ زیرا میفرمایند تا وقتی بمیرم برای تو گریه میکنم. فلذا این اشک به خاطر انتقام نیست بلکه به خاطر اتصال است.
طهارت ما به این است که گریه میکنیم و از گناه پاک میشویم. استغفار اهلبیت (ع) استغفار دفع است؛ مانند اینکه ما اکنون مراقبت میکنیم مبتلا به کرونا نشویم این دفع میشود، حال فردی به کرونا مبتلا شده میخواهد از آن رهایی یابد این میشود رفع، استغفار ما استغفار رفعی است. طهارت اهلبیت (ع) طهارت دفعی است؛ یعنی کاری انجام میدهند تا آلودگی به سمتشان نیاید، «یُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرًا» در خود قرآن بیان شده است، تطهیر اهل بیت به چه صورت بوده؟ اصلاً نگذاشتیم رجسی به سمتتان بیاید.
ما شست شو انجام میدهیم که کرونا نگیریم نه اینکه کرونا برود، طهارت امام زمان (عج) از این جنس است. منبع حیات و طهارت اباعبدالله (ع) است. ظهور و بروز آن در ما چیست؟ اشک بر اباعبدالله (ع) اگر گناه زیاد بشود دیگر اشک جاری نمیشود، قساوت قلب میآید و دیگر اشکی جاری نمی شود این علامت مرگ قلب است، معلوم میشود که اتصال از امام حسین (ع) قطع شده است. اگر اشک باقی بود مشخص میشود اتصال هم چنان باقی است.
استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلا مانع است.
دیدگاه خود را بنویسید: