۞ امام صادق (ع) می فرمایند:
علم و دانش به يادگيرى نيست، بلكه نورى است که خداوند آن را در دل كسى كه مى‏ خواهد او را هدايت كند قرار می دهد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » پادکست
  • شناسه : 3687
  • ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
  • 608 بازدید
Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.

متن پادکست :

«حضرت مسیح علیه‌السلام»

رهبر انقلاب: «میلاد مسیح علیه‌السلام پیغمبر بزرگ الهی را به همه مؤمنان عالم  به همه مسیحی‌ها و مسلمانان صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.»

باید دو بار متولد بشویم مرحوم ملاصدرا در شرح اصول کافی خودشان به‌کرات این مطلب را نقل کرده است. از مسیح نورانی روایت است که: «ورود پیدا نمی‌کند به ملکوت آسمان‌ها کسی که دو بار متولد نشده است. یک‌بار تولد حیوانی که پیدا کردید. یک‌بار تولد انسانی. تولد انسانی تولد؛ تولد ایمانی است.

من مظهر اسم مبارک هستم.

حضرت مسیح که روح‌الله است. روح متصل به‌حق تعالی است. می‌فرمایند من هر جا باشم مبارک هستم. من مظهر اسم مبارک هستم. من ماندگاری می‌آورم. نه که ماندگار هستم. ماندگاری می‌آورم. هر چه به من مرتبط شود؛ ماندگار می‌شود.این اثر چیست؟ اثر آن اتصال نفس به‌حق تعالی است. مؤمنین به فلاح رسیدن، آثار را می‌بینند. برکت می‌بینند. همش به خاطر این اتصالی است که به‌حق تعالی دارند.

داعیه‌دار توحید بود. 

و پیغمبر اخری که در این سیکل انبیا داعیه‌دار توحید بود و حاکمیت حقیقی الله حضرت عیسی است.

ماجرای تولد عیسی مهم است.

 می‌فرماید ما ابن مریم و مادرش را آیه قراردادیم پسر مریم و مادرش. نمی‌فرماید مریم و پسرش. می‌فرماید پسر مریم و مادرش.

 این‌ها درونش لطایفی است.

یک آیه هم قراردادیم. نمی‌فرماید دو آیه هم قراردادیم. بااینکه این‌ها دو نفر بودند. 

مرحوم علامه می‌فرماید؛ چون اصل ماجرای تولد ایشان را می‌خواهد بفرماید درواقع نه عیسی اینجا مهم است نه مریم. ماجرای تولد عیسی اینجا مهم است. تولد حضرت عیسی دو سر دارد یک بخشش مادر او است. بخش دیگرش  خود او است. تولد حضرت عیسی یک آیه بود. یعنی هر وقت شما خواستید به تردید  بیفتید برات سخت شود. در سوره مبارکه مریم بخشیش را اشاره کردیم بخش دیگرش را در سوره انبیا اشاره کردیم. 

این فشارها مزاحمت‌ها آسیب‌ها وقتی داشت کارد به استخوانت می‌رسید اینجا پناه بیاورید. ببین مریم را کار  به کجا رسید، چه تهمت‌هایی شنید، چه طور بی‌آبرو شد، چه طور در معرض خطر قرار گرفت. او و همه خوبان اطراف او، نسل و پدر، برادر و مادر او همه در معرض تهمت قرار گرفتند، همه در معرض هتک حیثیت قرار گرفتند، خدای متعال چطور دفاع کرد؛ عیسی را چطور به سخن آورد که از حیث خودش و مادرش دفاع کند.

« وَ آویناهما إِلى رَبْوَهٍ ذاتِ قَرارٍ وَ معین»

 این دو نفر را آوینا؛ این‌ها در یک سایه بانی زیر سایه بانی قرارگرفته‌اند و باز خودشان یک سایه بانی‌اند که شما در زیر آن قرار می‌گیرید، این می‌شود مَعنَ؛ این‌ها رابه کدام سایه‌بان بردیم به کجا مأوا دادی. فرض کنید که یک غذایی را برای شما می‌آورند که احساس می‌کنید که خیلی به‌موقع آورده‌اند و دقیقاً همانی است که الآن می‌خواستید. خسته بودید، گرسنه بودید و یک غذای گرم می‌خواستید که قوت داشته باشد طبعش گرم باشد و خشک نباشد تر باشد همه آن‌هایی که شما لازم داشتید در این غذا لحاظ شده است. این می‌شود مَعنَ، معین.

ماعون هم  به همین معنا است که وقتی یک همسایه‌ای یک وسیله‌ای نیاز دارد و شما آن وسیله رادارید که نیاز او را حل کنید. آن ابزار که کار آن را راه بیندازد؛ می‌شود ماعون. «وَیَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ» یعنی ما آن را به بقیه نمی‌دهند که خداوند می‌فرماید که اصلاً دین ندارند «یُکَذِّبُ بِالدِّینِ»

ما این‌ها را مأوا دادیم.کلمه معین که بعضی جاها قرآن می‌فرمایند «یُطافُ عَلَیْهِمْ بِکَأْسٍ مِنْ مَعِینٍ»، «به ماء معین»، «ذاتِ قَرارٍ وَ معین».مرحوم آقای مصطفوی می‌فرماید: «زمین مرتفعی است که آب معتدل گیاه معتدل هوای معتدل و میوه معتدل است که ایشان می‌فرمایند منظور زمین فلسطین است که این عیسی و مادرش در آنجا ساکن بودند این رقعه ذات قرار و معین می‌شود.» ما این‌ها را مأوا دادیم گفتیم که این هسته، هسته باقابلیت ای بود برای رویش؛ سوره مبارکه مؤمنون سوره رویش بود، سوره فعال شدن استعدادها بود. ما دیدیم این خیلی استعداد و قابلیت دارد و زمینه رشد و شکوفایی را دارد. دیدیم این گیاه حیف است که در زمین معمولی رشد کند. در یک زمین خوب آن را بردیم که اگر گیاه دربیاید از شاخ و برگ آن بشود هزاران گیاه به آن پیوند زند و سامان داد. درجایی بردیم که قرار و معین دارد و به‌شدت سازگاری دارد و به‌شدت اعتدال دارد هیچ آسیب، خطر،آفتی نیست. آنجا بردیم مأوا دادیم و آنجا این دو نفر را رویاندیم. 

ما ابن مریم را مادرش را آیه قراردادیم پسر مریم و مادرش نمی‌فرماید مادر و پسرش می‌فرمایند پسر مریم و مادرش ارزش حضرت مسیح علیه‌السلام ازنظر مسلمانان بلاشک کمتر از ارزش آن حضرت و قدر و قیمت آن حضرت در چشم مسیحیان مؤمن به مسیحت نیست. 

دیدگاه خود را بنویسید: