۞ امام صادق (ع) می فرمایند:
علم و دانش به يادگيرى نيست، بلكه نورى است که خداوند آن را در دل كسى كه مى‏ خواهد او را هدايت كند قرار می دهد.

موقعیت شما : صفحه اصلی » پادکست
  • شناسه : 2909
  • 01 دی 1399 - 19:39
  • 1225 بازدید
Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.

« ملکوت تهمت دامن »

« مَنْ رُمِیَ مُحْصَناً اَوْ مُحْصَنَهً اِحْبَطَ اَللَّهُ عَمَلَهُ»

کسی اگر رمی بکند و تیر به آبروی کسی بزند، باعث می­شود رشته ارتباط او با اعمالش در عالم نور قطع شود. در فارسی می­گوییم کسی اگر متلک بیندازد، تکه بیندازد، این تکه انداختن معمولاً در فضای شوخی، خنده و تمسخر است. اگر متلک و نیشی باشد که به حریم و عفت کسی باشد؛ یعنی آدمی را بی­عفت نشان دهد یا پاک‌دامنی کسی را خدشه­دار کند به این رمی گفته می­شود. اگر کسی رمی کرد یک آدم پاک و یک مرد محسن را اگر نیشی به او بزنیم که دلالت بر هرزگی و عدم پاکدامنی آن فرد داشته باشد. اثر ملکوتی این چه می­شود؟ احبط الاعمال.

 اول اینکه خدا عمل این فرد از حبط می­کند و رشته او با اعمالش در عالم نور قطع می­شود و این عالم نور و شما با همدیگر منقطع شده هستید. این چطور می­شود؟ یعنی عمل دیگر برنمی­گردد تا وقتی‌که توبه نکرده این ارتباط قطع است. اگر توبه کرد، این عمل هنوز محفوظ است ولی نابود نمی­شود ولی ارتباط او با این قطع می­شود. هیچ عملی نابود نمی­شود. عمل حبط می­شود و اگر توبه کند، دوباره همان عمل که حبط شده است، دوباره ثابت و ذخیره می­شود. رابطه ما با آن فقط قطع می­شود. خوب این فرد چون ارتباط این فرد را با پاک‌دامنی قطع کرده است. این پاک‌دامن بود و شما حجاب گذاشتید بین او و پاک‌دامنی‌اش؛ خواستید پاک‌دامنی‌اش دیده نشود. خدا هم بین تو و اعمال خوب تو حجاب گذاشته است و نمی­گذارد اعمال خوبت دیده شود و اثر اعمالت را ببینی. همان‌طور که تو نگذاشتی او اثر اعمالش را ببیند، خدا هم نمی­گذارد که اثر اعمالت را ببینی.

« وَ جِلْدُهُ یَوْمَ الْقِیمَهِ سبْعُون الفَ مَلَکٍ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ ثُمَّ یُومَرُ بِهِ الی النّار.»

هفتاد هزار ملک در روز قیامت از جلو و عقب این فرد را شلاق می­زنند. آن شلاق ملکوتی که گفتیم، این را شلاقش می­زنند. چون تو این فرد را سوزاندی و بابت این حرفی که گفتی هفتاد هزار نفر را از این فرد گسست دادی. اصلاً یک خانواده را نابود می­کنی. هفتاد هزار خانواده را از این فرد دور می­کنی. این هفتاد هزارتا هم‌عدد کثرت است و این‌جور نیست که بگوییم ۹۶ هزار نفر و ۹۹۹ باشد و هفتاد هزار و یکی هم نباشد به میزانی که توسعه پیداکرده، این آدم هم توسعه پیداکرده است. این آدم گسست اجتماعی و آبرویی برای او ایجاد کرده است؛ بنابراین از جلو و عقب هفتاد هزار شلاق که می­خورد، این شلاق­ها پوست را دوپاره می­کند و این پوست را چاک می­زند. این اثر ملکوتش چیست؟ آن پوست که وسیله تماس فرد است، آسیب می­بیند و کسی با او تماس برقرار نمی­کند به پوست ملکوتی او آسیب وارد می­شود و هرکسی هم که در ارتباط با او ارتباط برقرار نمی­کند. پوست ملکوتی تو از جلو و عقب هفتاد هزار برش و چاک می­خورد. هفتاد هزار ملائک او را می­زنند. این را می­گویند و «تنهش لحمه حیاتنا بالعقارب.» گوشت این را هم مارها و عقرب­هایی نیش می­زنند. چون نیش زد و بی­آبرو کرد. که این نیش عقرب و مار هم باهم تفاوت دارند.  این باید بحث شود. جانورشناسان و عزیزانی که در حوزه زیست­شناسی هستند، باید ورود پیدا کنند که تفاوت نیش عقرب در چه چیزی است و اثری که بر خون دارد و میزان مسمومیت آن چقدر است. همچنین نحوه گزش، درد، نوع فلج کردن عضو؛ همگی این­ها باهم تفاوت دارند. در ملکوت هم مار ملکوتی و عقرب ملکوتی داریم که نیش می­زنند.

«مِنْ خَلْفِهِ ثُمَّ یُومَرُ بِهِ الیَّ اَلنَّارُ» که بعد دستور می­دهند او را به سمت آتش ببرند.

دیدگاه خود را بنویسید: