متن پادکست :
این پا گذاشته است در حریم دیگری با کمترین آسیب، همیشه آسیب میخورد.
و مَنِ اغتابَ مُسلِما أَو مُسلِمَهً ملکوت غیبت
فرمود اگر هرکس غیبت برادر مسلمانش را بکند، عیبی است که از او مخفی است در چشم دیگری جلوی چشم او میآورد. کشف میکند، واضح میکند عیب مخفی او را البته یک وقتی عیبی واضح است و این عیب هم خود شخصی که با او حرف میزند، میداند. خود او شخص هم که در موردش صحبت میشود باکی از این مسئله ندارد. یکی تنبل است و خودش هم میگوید و همه هم میدانند. حالا مثلاً بچه ای تنبل است، پدر و مادر هم میداند و برای آنها واضح است که این بچه چقدر تنبل است.
این یک بحث است ولی وقتی یک چیزی مخفی است و خود صاحب عیب هم میخواهد که مخفی بماند؛ حالا یک نفر فهمیده یا صاحب عیب به او گفته و یا این شخصی که این عیب را فهمیده و برایش به هر نحوی این عیب را برای دیگری روشن کند با کلام باشد با دست باشد با چشم و آبرو باشد با نیشخند باشد به هر نحوی باشد که آن متوجه این عیب در آن شخص بشود. این غیبت میشود. ملکوت این چه است؟ فرمود: «بطل الصوم». ببینید اصل فقهی نیست. بحث ملکوتی است. روزه او باطل میشود؛ یعنی چه؟یعنی الآن روزه دار بود روزه او باطل است و روزهاش را الآن برود قضا کند و کفاره بدهد؟ نه، هیچ فقیهی هیچ فتوایی به این نداده است. اگر روزه دار نبود چه؟ روزهاش باطل است؛ یعنی فقط شامل آن فردی است که با زبان روزه غیبت میکند؟ نه بطل الصومالی. آن روزههایی که گرفته برای تو حصن و حصار آورده است. اصلاً روزه سپر است. الصوم جنه؛ آدمی که روزه میگیرد؛ ماده هم که آتش بود این چون دارد دست پس به ماده میزند، دست خودش را میگیرد در برابر مادیات که این آتش مادیات را نگیرد. آتش تعلقات را نگیرد. این دستی که گرفته است سپر است. این برایش یک سپری ایجاد شده در عالم ملکوت. یک حصاری، حفاظی شیشه ضدگلوله ای دارد. غیبت که میکند؛ چون حصار یک نفر را شکسته و حصن یک نفر را شکسته چون یک نفر در حصن خودش عیب خودش را داشته است. این پا گذاشته در حریم دیگری؛ عیب او را از حریم خودش بیرون کشیده است، آن را رسوا کرده است دیگران را مسلط بر حریم و ابروی او کرده است. این سپری که با روزه براش شکل گرفته با غیبت خراب شد و پرید. این در عالم برزخ بی سپر و بیحفاظ است.
شما تصور کنید یک نفر بخواهد مسافتی را برود در گرمای آفتاب. این موتورها را دیده اید که طلق جلوی موتورش دارد که باد تند جلوی صورتش نخورد چون باد باعث سوزش چشم و ریزش اشک از چشمان آن میشود. گاهی این موتورسوارها پشت کامیون قرار میگیرند تا این باد به آنها نخورد و کامیون را سپر میکنند که باد تند از روبرو به آنها نخورد؛ مخصوصاً اگر سرما باشد، حالت برفی باشد. این طلق لااقل از روبرو میگذارد اگر بتواند این موتور یک سقف یا حاشیه ای اطرافش داشته باشد که این برف در اینجا نریزید، باران نیاید خیش نشود. حالا اگر این فرد بیحفاظ شود در سرما، برف، زیر تابش آفتاب، زیر تابش گلوله؛ در عالم ملکوت کسی که بیحفاظ و بیحساب میشود این شکلی میشود.
این مهاجم ها و آسیب های بیرونی از پا میاندازد و آسیب میخورد. از شخصیت، آبرو، خانواده، عواطف و احساسات، رزق، امکانات، روابط او محافظتی نمیشود. همیشه در معرض آسیب است. دست به هرچه میزند خراب میشود چون غیبت کرده است حصار خودش را با ملکوت و سپرش را شکسته است. سپر این کنترل این خریدار را هم از بین میرود از عالم ملکوت محافظت نمیکنند که این به یاد بخرد وسط راه منصرف میشود؛ خریدار خانه منصرف میشود؛ خریدار جنس منصرف میشود؛ خواستگار او منصرف میشود؛ همسایه میرود. هیچچیز به سرانجام نمیرسد و با کمترین آسیب همیشه آسیب میخورد. زندگی او؛ رابطه او با همسرش با فرزندش؛ اموال او؛ ماشین او و غیره. اینیک حصن و سیمخارداری از عالم ملکوت میخواهد که محافظتش کند با کمترین آسیبی همیشه آسیب میخورد.
غیبت آدم را از حصن درمیآورد. وضویش باطل میشود یکی دیگر اینکه وضویش نقض میشود؛ یعنی اینکه وضویش باطل میشود و باید دوباره وضو بگیرد؟ نه. وضویی که ظاهراً گرفته بود و برای رفع تکلیف میخواست با آن نماز بخواند؛ آن وضو هنوز است. اثر ملکوتی برداشته میشود. حالا خود نماز وضو میخواهد. وضو آن طهارت است. «لا صلاه الا بالطهور» با چه شما عروج پیدا میکنید؟ طهارت میخواهد. طهارت چیست؟ طهارت یک محافظت و یک گاردی در برابر آلودگیها و کثیفیها است. آنهم دوباره یک نوع دیگر از محافظت انسان در برابر آسیبها است. روزه یکجور و وضو یکجور دیگر محافظ است.
طهارت ملکوتی با غیبت نقض میشود. بعد دوباره میفرماید: «اگر کسی با غیبت بمیرد در حالی مرده است که یک حرام الهی را حلال دانست است. در این وضع میمیرد. وضع کسی که حرام را حلال کرده است؛ یعنی در حریم خدا نفوذ کرده. حرام محدوده حریم الهی است. غروقگاهی است که خدا گفته به این محدوده نزدیک نشود. محدوده شکوه و شوکت خداست و پس میزند اسماء جلالیه خدا؛ بهشدت پس میزند کسی که به این حریم نزدیک شود. حرام هم مظهر جلال خداست. کسی که بخواهد وارد این حریم شود خدا پس میزند، چک میزند، سیلی میزند، یک ضربه محکم و یک سترهای از عالم ملکوت میخواباند؛ این را پس میزند و دورش میکند.
این پا گذاشته است در حریم دیگری؛ این سپری که با روزه برای او شکلگرفته بود با غیبت خرابشده و پریده است.
حرام محدوده حریم الهی است.
استفاده از مطالب این پایگاه با ذکر منبع بلا مانع است.
بسیار بسیار مفید بود ممنون از تمامی زحمات شما خدا همه ما را هدایت کنه
سلام صحبتهای شما خیلی مفیده ومن رو واقعا بیدار کرد حالا کارهای که قبلا کردیم چه کار کنییم