تعطیلی اجتماعات مؤمنین در ایام کرونا

در مورد فرار از بیماری های مسری یک شرطی در روایت زیر اومده ممکنه استاد توضیح بفرمایند؟
آیا به تعطیلی کشیده نشدن اجتماعات مومنین موضوعیت داره؟

روایت در وسائل و بحار هم اومده اما آدرس اصلش اینه:
مسائل علیّ بن جعفر و مستدرکاتها, جلد ۱ , صفحه ۱۱۷

وَ سَأَلْتُهُ عَنِ اَلْوَبَاءِ یَقَعُ فِی اَلْأَرْضِ هَلْ یَصْلُحُ لِلرَّجُلِ أَنْ یَهْرُبَ مِنْهُ قَالَ یَهْرُبُ مِنْهُ مَا لَمْ یَقَعْ فِی مَسْجِدِهِ اَلَّذِی یُصَلِّی فِیهِ فَإِذَا وَقَعَ فِی أَهْلِ مَسْجِدِهِ اَلَّذِی یُصَلِّی فِیهِ فَلاَ یَصْلُحُ لَهُ اَلْهَرَبُ مِنْهُ.

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
بر فرض صحت سند و مسائل دیگر آن، یک مناطی به ما می دهد نباید فرار از مسجد به نحوی باشد که نسبت به مسجد بی اعتقاد شوند. این ملاک خیلی خوب هست. در مساله الان ما رفتن به مسجد و حرم باعث بی اعتقاد شدن می شود. چون آن وقت این گونه فکر می شود که کسانی که کرونا گرفته اند به خاطر مسجد و باز بودن مسجد و حرم بوده است. این باعث می شود که بیشتر جایگاه مسجد و حرم تخریب شود.
در این روایت آنچه گفته شده است نباید کاری انجام شود که جایگاه مسجد و حرم تخریب شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *