طلب حلالیت

سلام،بنده برای همه دوستان و فامیل متنی ارسال کردم و برای همه چیز حلالیت خواستم. تعدادی با تعارفات متعارف جواب بنده رو دادن مثلاختیار دارین این چه حرفیه ،ما جز خوبی چیزی از شما ندیدیم، ما کی باشیم که بخوایم شما رو حلال کنیم و حتی استیکر قلب و غیره. من سعی کردم عبارت حلال کردن و ازشون بگیرم و باز سوال کردم که منو حلال کردن? ولی باز هم بعضی اینقدر لطف داشتن که موفق نشدم. حالا تکلیف چیه . این پاسخ ها کفایت میکنه ?

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
بله، ظاهرا این گونه تعابیر کفایت می کند که طرف اعلام حلالیت کرده باشد.

۲ دیدگاه

  • سلام استاد بزرگوار من تازه با شخص محترم شما آشنا شدم توسط راننده تاکسی که داشت وویس های شمارو گوش میداد و شمارو معرفی کردن خداخیرشون بده یه سوال داشتم بابت اینکه پدرم وقتی یکسالم بود از مادرم جدا میشه و دیگر خبری از ما نگرفت و ازدواج مجدد کرده با ۳ فرزند از همسر دوم الان من بزرگ شدم و کار مناسبی ندارم به تازگی متوجه شدم وضع مالیش خوب شده و ازش درخواست کردم به من هم ماهیانه پولی بدهد در کنار اینکه به فرزندان دیگر می‌دهد اما ایشون ناراحت شدن و گفتند دیگر به خانواده شون زنگ نزنم ومن را بلاک کردن البته فقط یکبار هزینه ناچیز فرستاد و من با برادرم تقسیم کردم و بعد از آن کلی شماره کارت از من گرفت اما خبری نشد بعد من را بلاک کرده و می‌گوید تو من را برای پول میخوای بعد از ۳ سال امشب متوجه شدم در آتش سوزی فوت کرده من نتونستم حتی برای آخرین بار ببینمشون و فقط به من بگید من باید ایشون رو حلال کنم یا ایشون من را باید حلال کند؟ ممنونم میشم راهنماییم کنید بزرگوار

    • سلام
      اسلام به ما یاد داده درباره حقوق شخصی مان گذشت و بخشش داشته باشیم. توصیه به احترام والدین و حقوق آنها نیز دستور دیگر خداست. وقتی این دو را کنار یکدیگر بگذارید متوجه جواب خود خواهید شد.
      البته خداوند هم این گذشت شما را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *