بورس یا شغل دیگر

با سلام بنده مدت زیادیه که در شغل کبابى مشغولم و خدارو شکر امورات زندگیم از این راه میگذره ولى وقتى میبینم که عده اى بدون زحمت چندین برابر من در بازار بورس درامد دارن از کارم دلسرد میشم و به فکر جمع کردن کسبم میفتم. لطفا نظرتونو راجع به فعالیت در بازار بورس به شکل کنونى بیان کنین. سپاسگزارم

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
آنچه خدا پسندانه است از این ماجرا این است که مشکلات مردم به نحو وسیع‌تری برطرف شود و فعالیت اقتصادی ما جوری باشد که هم نیاز اقتصادی ما و خانواده را تامین کند و هم تولیدی برای جامعه داشته باشد که نیاز وسیعی از مردم را برطرف کند.
حضور در بورس خوب است ولی فعلاً وضعیتی اضطراب‌آور و خیلی مشخص نیست که به کجا می‌رود خصوصاً متاسفانه افرادی متولی اقتصاد هستند که خیلی تقیدی به مسائل شرعی نداشته و خیلی دلسوز مردم نیستند و مهارت کافی هم ندارند، در این سال‌های گذشته هم کار موفقیت آمیز چندانی انجام نداده‌اند. لذا در این مسئله هم خیلی نمی‌شود امید چندانی داشت هرچند امیدمان به خدای متعال است البته اگر کسی هم در بورس فعالیت می‌کند باید تابع نظر مرجع تقلیدش باشد و لزوماً پول‌های این شکلی سبب خیر نمی‌شود و اگر پولی مصداق پول بادآورده باشد و انسان بدون زحمت و عرق ریختن و بدون رنج حاصل کند این برکتی در دنیا و آخرت نخواهد داشت و گره گشایی هم برای او و جامعه ندارد لذا شما اگر با نیت مخلصانه و برای خدا و گره‌گشایی از خلق خدا کاری را انجام می‌دهید، هم برکت مادی و هم برکت معنوی را خواهید داشت. با طمع حریصانه‌ی مادی خودتان مبارزه کنید مگر اینکه بدانید فعالیت در بورس باعث این می‌شود که بتوانید به تولید کمک کنید و به نحوی وارد شوید که تولید قوی‌تر شود و نه وضعیتی که الان دارد که خیلی‌ها پولشان را از تولید برمی‌دارند و می‌روند در بورس به دلیل سود بیشتر که باعث شده تولید آسیب جدی بخورد بهرحال اگر با نیت مخلصانه،آگاهانه و بدون حرص نفسانی باشد، خدای متعال حتما برکت دنیوی و اُخروی به این کار خواهد داد‌.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

نگاه معادل

سنت الهی

ویدئو

معجزه صلوات

ویدئو

دوگانه دین و دنیا

روضه شام غریبان