بیت المال دانشگاه دولتی

ببخشید در صوتهای سه دقیقه در قیامت فرمودید کسانی که دانشگاه دولتی رفته اند اگر کار غیر درسی در دانشگاه کرده باشند باید هزینه ان را بپردازند تا دینی به گردنشان نباشد. من در این رابطه دو سوال داشتم، اولا خوابگاه هم شامل این قضیه میشود؟ چون انسان در خوابگاه که همیشه فعالیت درسی نمیکند، مثل منزل، ثانیا وقتی دقیق یادمان نیست در دانشگاه چه کارهایی کرده ایم و انها هم هزینه ای بر این مبنا محاسبه نمیکنند، چطور این هزینه را محاسبه و پرداخت کنیم؟چون اگر مثلا مدرکمان را بخریم، باز هم هزینه اش به حساب وزارت علوم میرود نه همان دانشگاه، شما راهی می شناسید یا همینطوری یک مبلغی به حساب دانشگاه بریزیم؟

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
خوابگاه برای همان جهتی که به شما داده اند استفاده شود، اگر برای خواب داده اند یا استفاده از ابزار آلات تان مثل موبایل و لپ تاپ و امثال اینها، اجازه ای داده اند و استفاده از اینها را مجاز دانسته اند اشکالی ندارد. اگر بیش از اینها باشد مثلا مهمانی بدون اجازه آورده ایم مشمول استفاده از بیت المال می شود.
در مورد کارهایی هم که کرده اید آن مقداری که معمول در دانشگاه است و عادی و عرفی به حساب می آید، مثلا یک دانشجو داخل نمازخانه از پنکه استفاده می کند، از چراغ ها و سرویس بهداشتی استفاده می کند یا اگر در تشکل ها است از برق استفاده می کند، مقدار عرفی و مرسوم و رایجش و با آن ساعت متناسب با خودش، طبیعی است و مشکلی ندارد. مقدار بیش از آن که عرفا جزء حقوق دانشجویی و استفاده رایج به حساب نمی آید باید به دولت برگردانده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

نگاه معادل

سنت الهی

ویدئو

معجزه صلوات

ویدئو

دوگانه دین و دنیا

روضه شام غریبان