تاثیر حرز امام جواد

سلام استاد عزیز وقت به‌خیر.
بنده مدتی میشه اقدام به تهیه حرز امام جواد علیه السلام کردم اما به علت نماز سنگین که قبل از بستن بازو بند ذکر شده هنوز موفق به خواندن آن نشدم خواستم بدونم آیا تاثیر این حرز فقط با خوندن اون نماز ایجاد میشه ؟ دوم اینکه آیا این حرز دافع وسواس شیطانی نیز هست؟ واینکه رفان به سرویس بهداشتی شتی با این حرز منعی داره؟

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
در مورد این اذکار به همان نحوی که اهل‌ بیت گفته‌اند باید عمل شود. بهرحال زمینه‌هایی که بواسطه شیطان و مسائلی از این قبیل برای انسان رقم می‌خورد را این حرز می‌تواند تا حد زیادی دفع کند و اگر موجب وهن این حرز و بی‌احترامی به آن نباشد رفتن به سرویس بهداشتی با آن مشکل ندارد. اگر این حرز برای شما سخت است می‌توانید از تعقیبات نماز صبح خصوصاً آن دعای أَصْبَحْتُ اللَّهُمَّ مُعْتَصِما… استفاده کنید که خیلی هم قوی است و کارکرد حرز را را هم دارد.

۲ دیدگاه

  • سلام وعرض ادب
    آقای امینی خواه
    ضمن عرص ارادت وافتخار اشنایی باشما بعد از دیدن سلسه ویدیوهای شنود ضمن تماشای برنامه های زندگی پس اززندگی در یوتوب بطرز جالب و خدایی کنجکاو اسم شما وجستحو ورسیدن به شرح وتوضیح ان کتاب انسوی مرگ که بسیار جالب وشنیدی هست وبود چون مشغول هستم وتما م نکردم
    سوال دارم:
    من درحال حاضر امریکا نزد خواهرم زندگی میکند و اوهم سگ دارد ومنم اززندگی باسگ خوشم نمیاد
    هیچ راهی هم وجود نداره که ازاین سگ دست بردارد
    ایا همزیستی باسگ مشکلی بزرگ است
    البته به حریم خصوصی من اجازه ورود ندارد ولی بهرحال باهاش زندگی میکنم
    موقتا و در میان ما میچرخد
    ایا این گناه است و کلا نظر شماواسلام درخصوص موجود سگ چیه؟

    متشکر وسپاس ازشما

    • سلام
      نگهداری سگ جز برای استفاده هایی مانند نگهبانی ، آن هم به نحوی که داخل محل نشست و برخاست انسان ها نباشد، به شدت مورد نهی قرار گرفته است و حتی درروایاتی داریم که ملائکه به خانه ای که در آن سگ نگهداری میشود، وارد نمیشوند.
      از سوی دیگر تمامی اجزای بدن سگ و حتی آب دهان آن نجس است و باید از آن دوری کرد.
      اما اگر به هیچ نحوی نمیتوانید سگ را از محل نشست و برخاست و … دور کنید لازم است برای نماز مطمئن باشید لباس و محل نمازتان توسط سگ نجس نشده و موی آن هنگام نماز به لباستان نچسبیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

نگاه معادل

سنت الهی

ویدئو

معجزه صلوات

ویدئو

دوگانه دین و دنیا

روضه شام غریبان