حق الناس و بخشش خدا

سلام سال نوتون مبارک.چندوقتیه اومدم فایل هاتونو گوش میکنم .گذشته خیلی بد و عصف باری دارم.البته عمق فاجعه رو بعد گوش دادن ب فایل ۳دقیقه در قیامت و بقیه فایلها الان فهمیدم.ک چقدر دیر شده
خیلی خیلی ناامید شدم حق ناس فراوونی ب گردنمه.حالمم خوب نیس.چندین ماهی میشه ک سعی درانجام واجبات و تاحدودی ترک محرمات هستم.چیکار کنم احساس پوچی نکنم و خدا ببخشتم با گذشته خیلی بدم.خواهشن کمک کنید.

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
خود این حس یکی از الطاف خداوند است و این را در ذهن داشته باشید که این حس پریشانی و پشیمانی در اینجا شما را از میلیاردها سال پریشانی و پشیمانی در برزخ و قیامت نجات می دهد، به شرط اینکه اقدام کنیم با آن راههایی که برای برگرداندن حق الناس گفته شده، تا چیزی را که برعهده ما است ادا کنیم و گردنمان را از ظلم خالی کنیم.
البته از عنایات خدا غافل نشویم و بدانیم هر یک قدمی که ما برداریم خداوند متعال ده قدم برای ما توسعه می دهد و کار ما را پیش می برد و برکت می دهد. هیچ جای ناامیدی نیست، با کسی طرفیم که همه وجودش رحمت است، همه وجودش کرم است، همه وجودش لطف است. اگر این را باور داشته باشیم و بفهمیم و قبول کنیم احساس ناامیدی ابدا به سراغ ما نمی آید و همه وجودمان لبریز از محبت او می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

نگاه معادل

سنت الهی

ویدئو

معجزه صلوات

ویدئو

دوگانه دین و دنیا

روضه شام غریبان