رفتار امیر المونین

سلام شما در مبحث شه شناس قسمت ۶ فرمودید زنی بر امیر المومنین وارد شد و از ایشان طلب بیت المال کرد اما امام علی با بر خوردی تند و پرده دری از سر بیماری او او را راندند مگر بیمار بودن دلیل بر محرومیت از بیت المال است و یا حتی محرومیت از بیت المال دلیل بر رسوا کردن افراد ؟؟؟

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
این شخص بیماری عادی و به آن نحوی که مدنظر شما است را نداشته. این شخص در واقع مشکل و مانعی داشته و آنطور که از عبارت فهمیده می‌شود، اولاً بحث بیت‌المال لزوماً نبوده و ضمناً برداشت می‌شود که این شخص انحرافات و مسائل مخفی داشته که صلاحیت او را نسبت به دریافت بیت‌المال از بین می‌برده. امیرالمومنین علی علیه السلام با یکسری اشاره‌ها نسبت به برخی از مسائل مخفی و پنهانی او، او را متوجه کردند که من از مسائل پنهانی تو خبر دارم و خود طرف هم به محض اینکه فهمید، رفت. و گرنه می‌توانست مثل شما استدلال بیاورد که مگر بیماری جرم است؟
معلوم می‌شود که سریع متوجه شد که امیرالمومنین علی علیه السلام با یکسری رمز و کنایه و با مسائلی که آنقدر قُبح ندارد به آن فرد فهماندند که من از اسرار تو خبر دارم تا او هم بفهمد و برود و بعد از اینکه رفت دنبالش راه می‌افتند و می‌فهمند که امیرالمومنین علی علیه السلام، اشاره درستی کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

نگاه معادل

سنت الهی

ویدئو

معجزه صلوات

ویدئو

دوگانه دین و دنیا

روضه شام غریبان