وادی حق الناس

با عرض سلام و ادب وتشکر بابت وقتی که اختصاص میدهید.
در مورد وادی حق الناس افرادی که ملحد و کافر حربی هستند که در جهنم خالدین فیها هستند ملزم به گرفتن حلالیت حق الناس در قیامت یا برزخ هستند یا خیر ؟ فرضا همه ما ایرانیان بر گردن ترامپ حق داریم چون او و سیاستمداران غربی بطور کل به مسلمانان و ایرانیان با تحریمهایی که وضع میکنند ظلم میکنند. آیا در وادی حق الناس برای اخذ حلالیت به ما رجوع میکنند یا چون امیدی به بهشت و رحمت الهی ندارند اساسا بدنبال حلالیت گرفتن نیستند و گرفتن حلالیت در وادی حق الناس برای مومنین گناهکار است و نه کافرین؟
و سوال بعد در صورت مواجهه با آنان میتوانیم تمام گناهانمان را به انها بدهیم تا حلالشان کنیم؟ این یک ترفند برای فرار از وادی حق الناس بود که به ذهنم رسید.یعنی ابتدا با کسانی که حق به گردنمان دارند با به دوش کشیدن گناهانشان تسویه میکنیم و سپس همه گناهها را به گردن امثال ترامپ میندازیم تا حلالشان کنیم.
پیشاپیش ممنون که به ترفند فانتزی من پاسخ میدهید

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
این ها حق الناس دارند. آنجا هر کسی به فکر فرار از وضعتی هست که دارد. هر کسی هر ترفندی بلد باشد به کار می برد که نجات پیدا کند و سعی بر این دارد که آن صاحبان حقوق را راضی کنند. در مورد این که ما حق الناسمان را این طور کنیم و بخواهیم این ها را دوش به دوش کنیم به این نحو نیست. وضعیت آنجا وضعیت به حقی است و نمی شود همه چیز را یکجا داد. تناسب ها آنجا رعایت می شود. هیچ کس سر سوزنی به کسی ظلم نمی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

نگاه معادل

سنت الهی

ویدئو

معجزه صلوات

ویدئو

دوگانه دین و دنیا

روضه شام غریبان