بازگشت به کشور

سلام
ما در سوئد زندگی میکنیم ولی تصمیم ب برگشت ب کشور رو داریم بخاطر دلایلی که دادن مالیات ب اینها باعث تقویتشون میشه و بلاد کفار هست
ولی واقعیتی وجود داره اینکه ما اینجا در بعضی موارد دچار گناه کمتری میشیم مثلا غیبت نکردن، زندگی واقعا ساده تر و در معرض چشم و هم چشمی قرار نگرفتن، مقایسه نشدن و شرکت نکردن در مجالس گناه مثل عروسی انچنانی و … البته این افتخاری نیس چون کمتر در معرضش قرار میگیریم کمتر بهش دچار میشیم
این فواید رو داره
ولی تربیت فرزند سختتر و چندین مورد معایب هم داره از جمله اینکه کشور مسلمین نیست
در این حالت واقعا کدوم رو ب کدوم باید ترجیح داد؟ لطفا راهنمایی کنین

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
سلام علیکم
اگر حضور شما برای خود شما و هم برای کشور شما مصلحتی داشته باشد و به طریقی بتوانید به کشور ما که کشور مسلمین است خیر برسانید و یا به نحوی برای حکومت کفار به طور غیر ملموس آسیب برسانید و اختلال ایجاد کنید و یا در آنجا در حال ترویج شیعه باشید و فکر شیعه را توسعه بدهید مشکلی ندارد.
اگر این موارد ذکر شده باشد منعی نیست و خیلی هم خوب است. ولی اگر حضور شما صرفاً به عنوان شهروند است و باعث تقویت حکومت آنها باشید و حکومت آنها را با مالیات تایید و تقویت می‌کنید.
اگر در آنجا فعالیتی دارید که به نحوی می‌توانید در اینجا نیز همان فعالیت را انجام دهید حتی اگر شده با سختی، در این موارد شاید بودن انسان مصلحتی نداشته باشد و شاید انسان را هم دچار مشکلاتی بکند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

اهل عَلَم و عِلم

قبله‌ی تهران

مستند هوس کربلا

جمعه های کربلا

خدای همه کاره

ارزش ما نزد خدا

الفبای زیستن

در مکتب لقمان…

به زودی…

صورت ملکوتی علم آموزی

ارزش افزوده اعمال

رزق حسینی

محبت فاسقانه