حق الناس در زمان اردوی دانشجویی/ استجابت دعا بانگاه به کعبه

سلام وقت بخیر.سالها قبل در زمان دانشجویی به یه اردو رفتیم نیمه های شب زمانی که همه همکلاسی ها خواب بودند از خواب پریدم و ناخواسته جیغ زدم همه بنده های خدا که همراهم بودن ترسیدن میخواستم بپرسم حقی به گردنم هست یا نه و اگر هست چطور جبران کنم با این که نا خواسته این اتفاق افتاد خیلی ناراحتم به خاطر این موضوع .از شما هم تشکر میکنم به خاطر آگاهی دادن به مردم مخصوصا حق الناس.عاقبت بخیر بشید .سوال دیگه این که اگر نماز قضا داشته باشیم نماز شب خوندن درسته یا نه؟ و سوال آخر این که کسانی که به حج مشرف میشن اولین بار که چشمشان به ما به بیفته سه تا دعای مستجاب دارن . ایا این حرف درسته ؟به نظر شما بهترین ه

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
اگر در دسترس نیستند و امکان حلالیت گرفتن نیست اعمال مستحبی برایشان هدیه کنند.
تا وقتی که نماز قضا دارند برخی مراجع گفته‌اند که نماز مستحبی نخوانند که باید فتوای مراجع را در این مساله دید و دید که مرجع تقلیدشان چه نظری دارند. البته می‌توانند سحر بیدار شوند و همان رکعات نماز شب را نماز قضی بخوانند با نیت تهجد و شب زنده داری چون اصل تهجد و بیداری شب و اصل نماز در شب هم فضیلت بسیار دارد.
بله، برخی اساتید ما هم قائل بر این بودند که در صفر اول و اولین نگاه سه حاجت مستجاب برای حاجی وجود دارد که تبعاً هر آنچه مصالح شخص ما، جامعه‌ی مومنین و جامع بشری را پوشش دهد بهترین کارهاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

قبله‌ی تهران

مستند هوس کربلا

جمعه های کربلا

خدای همه کاره

ارزش ما نزد خدا

الفبای زیستن

در مکتب لقمان…

به زودی…

صورت ملکوتی علم آموزی

ارزش افزوده اعمال

رزق حسینی

محبت فاسقانه

پدافند اعتقادی