درخواست حاجت از خدا یا ائمه؟

سلام
۱. با علم به این مطلب که اهل بیت با حکم خداوند به اجابت حاجات میپردازند، این سوال مطرح است که دعا و حاجت خود را باید از خدا بخواهیم یا اهل بیت (علیهم السلام)

۲. لطفا کتابی در رابطه با پرسش و پاسخ به آخرین شبهات روز (که مناسب جوانان باشد) معرفی بفرمایید.
.

۳.عملی که ملائک نقاله انجام میدهند بصورت فیریکی است یا مثالی؟ اگر فیزیکی، این مطلب مقداری غیر منطقی نیست؟ (بالاخره نزدیکان مرحوم آن قبر را منتسب به وی میدانند)

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
ما هر چه که از خداوند بخواهیم، خدای متعال به واسطه اهل بیت به ما خواهد داد و هر چه را هم که از اهل بیت بخواهیم خدای متعال بر آن‌ها افاضه خواهد کرد در هر صورت فرقی نمی‌کند که ما از خود خدا بخواهیم و یا از اهل بیت چون همیشه مجرای جاری شدن فیض به همین مدلی است که عرض شد.

نشر معارف بخش پرسش و پاسخ دانشجویی معمولاً برای مسائل شبهات روز کتاب‌های خوبی را چاپ می‌کند و به سایتشان هم می‌توانید مراجعه کنید سایت پرسمان که شبهات را آنجا جواب می‌دهند.

آن چیزی که اهمیت دارد آن قبری است که محل ورود به عالم برزخ است البته قبر مادی و خود قبر هم باز صورت مثالی دارد. اینکه آن صورت مثالی را جابه‌جا می‌کنند یا خود بدن را از برخی روایات فهمیده می‌شود که خود بدن را هم جابه‌جا می‌کنند و بر فرض اینکه جابه‌جا شود به این دلیل که اولین نقطه ورود او به عالم برزخ قبر قبلی او بوده و این بدن در آن خاک گذاشته شده و به دلیل تعلقی که به آن دارد همیشه به آن قبر عنایت و توجه دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

امام تعالی

باشگاه بدن‌سازی

پرورش اندام حقیقی

باید از خود بگذری…

شیخ صدوق

از نجم صدوق تا فجر صادق

اهل عَلَم و عِلم

قبله‌ی تهران

مستند هوس کربلا

جمعه های کربلا

خدای همه کاره

ارزش ما نزد خدا

الفبای زیستن

در مکتب لقمان…