رفتار امیر المونین

سلام شما در مبحث شه شناس قسمت ۶ فرمودید زنی بر امیر المومنین وارد شد و از ایشان طلب بیت المال کرد اما امام علی با بر خوردی تند و پرده دری از سر بیماری او او را راندند مگر بیمار بودن دلیل بر محرومیت از بیت المال است و یا حتی محرومیت از بیت المال دلیل بر رسوا کردن افراد ؟؟؟

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
این شخص بیماری عادی و به آن نحوی که مدنظر شما است را نداشته. این شخص در واقع مشکل و مانعی داشته و آنطور که از عبارت فهمیده می‌شود، اولاً بحث بیت‌المال لزوماً نبوده و ضمناً برداشت می‌شود که این شخص انحرافات و مسائل مخفی داشته که صلاحیت او را نسبت به دریافت بیت‌المال از بین می‌برده. امیرالمومنین علی علیه السلام با یکسری اشاره‌ها نسبت به برخی از مسائل مخفی و پنهانی او، او را متوجه کردند که من از مسائل پنهانی تو خبر دارم و خود طرف هم به محض اینکه فهمید، رفت. و گرنه می‌توانست مثل شما استدلال بیاورد که مگر بیماری جرم است؟
معلوم می‌شود که سریع متوجه شد که امیرالمومنین علی علیه السلام با یکسری رمز و کنایه و با مسائلی که آنقدر قُبح ندارد به آن فرد فهماندند که من از اسرار تو خبر دارم تا او هم بفهمد و برود و بعد از اینکه رفت دنبالش راه می‌افتند و می‌فهمند که امیرالمومنین علی علیه السلام، اشاره درستی کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

خاطره مشهد

شاه کلید در رفع حوائج…

ویدئو

اندرونی حرم…

ویدئو

وقوف چهل روزه…

عهد ماه ذی القعده

سلسله مباحث سیره چهارده معصوم

محل قرار

تخریب حرم بقیع

پناهگاه

جایگاه رفیع

امام تعالی

باشگاه بدن‌سازی