شبهه در رابطه با کرونا و امام زمان (عج)

✍️ علی زمانیان

‍ ⁉️ این رنج و عذاب چیست؟

حجت الاسلام پناهیان، اخیرا به فلسفه‌ی فتنه‌ی آخرالزمانی پرداخته‌اند و راز بلایایی مانند کرونا را برملا کرده‌اند. خلاصه‌ی کلام‌شان این است:
@sokhanranihaa
چون مردم به ضرورت حاکمیت ولی‌الله‌الاعظم پی نبرده‌اند.
این بلایا برای آن است که خداوند می‌خواهد مردم را متوجه ولی خود بکند. می‌خواهد با فتنه‌های آخرالزمان مردم را برای ظهور آماده کند.
پناهیان اضافه می‌کند که البته مومنین، تحت حراست مخصوص خداوندند و مشکلی برای ایشان نیست.
خلاصه آن که این بلایا به این سبب است که مردم، معرفت به ولیّ‌خدا ندارند و این بلایا همگان را به نحو فراگیر، متوجه حضور ولی الله الاعظم می‌کند.
…………

✅ از ایشان پنج پرسش دارم:

❗️۱. آیا خداوند راهی بهتر و مطبوع‌تر از این سراغ ندارد که مردم را متوجه ولی خود بکند؟ حتما باید با مرگ و رنج و درد و عذاب و شلاق چنین کند؟

❗️۲. اگر منتظران از این بلایا مصون اند، پس همه‌ی این‌ها که می‌میرند، الزاما نسبت به ولیّ خدا بی معرفت هستند؟ اگر پاسخ مثبت است، از کجا متوجه شدند و ضمن این که یادشان رفته این فتنه از قم شروع شد!!

❗️۳. پیروان سایر ادیان و ملت‌های دیگر، مثلا ملت چین که اساسا فرهنگ ظهور ولی خدا ندارند، چگونه متوجه منظور خداوند می‌شوند.
حالا ما شیعیانِ بی معرفت نسبت به ولیِ خدا، ممکن است فلسفه‌ی این مرگ و میرها را دریابیم، اما آن‌ها چگونه قصد و نیت خدا از عذاب و شلاق و مرگ را متوجه می‌شوند؟

❗️۴. این کار خدا را با عدالت‌اش چگونه می‌توان جمع کرد که با کشتن و شکنجه‌ی برخی، می‌خواهد دیگران را متوجه ولیّ خود کند؟ کسی را برای عبرت کسی دیگر عذاب می‌دهد. آیا این عادلانه است؟

❗️۵. آیا چنین ادعاهایی تن به تجربه می‌دهد؟ یعنی اگر این سخن درست باشد، کسانی که بعد از کرونا زنده می‌مانند، الزاما باید نسبت به ولیّ خدا معرفت یابند. آیا چنین است؟
و اگر چنین نشد، جناب ایشان حاضرند از سخنان‌شان کوتاه بیایند؟ و اگر کوتاه نیایند مجبورند اعتراف کنند پروژه‌ی ضرورت توجه به حاکمیت ولی خدا، شکست خورده است. زیرا به مقصود نرسیده است. …. ۹۸/۱۲/۲۲

‍ ?فایل صوتی

حجت الاسلام پناهیان،

فلسفه‌ی فتنه‌ی آخرالزمانی

۳۲ دقیقه

? @sokhanranihaa
?کانال سخنرانی ها
?

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
مقدمه: بر دنیا نظام علت و معلول حاکم است. یعنی اگر کسی اثری ایجاد کرد، تبعات آن دامنگر او می شود. اکثر اتفاقاتی که رخ می دهد یا در اثر شیطنت های شیاطین و تابعین آنهاست یا در اثر بی تدبیری هاست. این که سیل بند تعبیه نمی کنند طبیعی هست که باران بیاید سیل خانه های آنها را از بین می برد. این که شیاطینی ویروسی را بسازند و طبق نظام علت و معلولی طوری تعریف شود که منتقل شود این ویروس عمل می کند.

ج۱: زمانی که کسی مراعات نمی کند دکتر به جای این که قرص بنویسد چند آمپول قوی می نویسد. این عین حکمت و رحمت دکتر است. چون او می خواهد ما خوب شویم

ج۲: آنچه در فرض سخنرانی آمده است مربوط به برگشت زندگان و توجه زندگان به حضرت است.
با توجه به مقدمه گفته شده، افرادی که در این بین فوت شده اند اجلشان به سر رسیده است و این بیماری مانند علت های مختلف یک وسیله بوده است

ج۳: خداوند و توجه به قدرت نامحدود یک امر فطری است که در هنگام اضطرار دست پیدا می کند. بر خداوند است که حجت را بر آنها تمام کند و در این دنیای ارتباطات خیلی دور از ذهن نیست. بحث کلام را گوش دهید.

ج۴: همان طور که قبلا بیان شد مردم چه با کرونا و چه با سیل و … می میرند و اجل هر کسی مشخص است. با توجه به مقدمه باید گفت اگر خداوند نظام علت و معلولی این عالم را بهم بزند بی عدالتی هست.

ج۵: لزوما این طور نیست. طبق متن صریح قرآن در سوره یاسین آمده است که زمانی در کشتی مشکل می افتید خالصانه خدارا می خوانید همان که پایتان به خشکی می رسد از او روی بر می گردانید. اما افراد پاک سرسش که لایه اندکی حجاب قلبشان را گرفته است که اکثر مردم را شامل می شود را متنبه می کند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

اهل عَلَم و عِلم

قبله‌ی تهران

مستند هوس کربلا

جمعه های کربلا

خدای همه کاره

ارزش ما نزد خدا

الفبای زیستن

در مکتب لقمان…

به زودی…

صورت ملکوتی علم آموزی

ارزش افزوده اعمال

رزق حسینی

محبت فاسقانه