عاق کردن پدر کافر

سلام علیکم
۱_ ایا اهل البیت علیهم السلام به فردی که عاق والدین میباشد توجه و عنایت میکنند و میتوانند حاجت این فرد را از خدا بگیرند یا از این گناه نجاتش دهند

۲_ اگر این فرد پدر کافر و ناصبی داشته باشد و پدرش فوت کند فرزند برای نجات از عاق والدین باید چه کند

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
ج۱- فضل و محبت اهل بیت مانع از این هست که توجهی به محب یا شیعه خود نداشته باشند و برای رفع آن کمک می کنند. لذا اقدام کنید. اگر پدر و مادر در قید حیات هستند به نحوی دلشان را بدست آورید با هدایا و محبت‌هایی که می‌توانید داشته باشید سبب خوشحالی آن‌ها شوید همچنین دعا کردن و ثواب اعمال را هدیه دادن اگر هم در قید حیات نیستن با صدقه دادن و اهدا قرآن و همچنین می‌توانید دعای مشلول و یستشیر را بخوانید و هدیه کنید ان‌شاءالله گره گشایی خواهد کرد.

ج۲ – اینکه کافر بوده اند یعنی اینکه مرتد بودند و هیچ چیز را قبول نداشتند یا اینکه قبول داشتند ولی عمل نمی کردند؟ معمولا این نوع دوم است.
اگر عاق آنها به خاطر کفرشان بوده که هیچ. و اگر به خاطر این بوده که از حقوقی از ایشان کم گذاشته اید سعی کنید به نیت شان صدقه بدهید و کارهای خیر انجام دهید. شما به نیت اینکه گشایشی برایشان حاصل شود عمل را انجام دهید و به فضل و کرم خداوند واگذار کنید و از خداوند بخواهید به هرنحوی که می شود این عمل را برای او تبدیل به خیر کند. لااقل این است که از عذاب او کاسته می شود و بهرحال کافر هم که بودند نماز و روزه و اینها به عهده آنها بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

پرورش اندام حقیقی

باید از خود بگذری…

شیخ صدوق

از نجم صدوق تا فجر صادق

اهل عَلَم و عِلم

قبله‌ی تهران

مستند هوس کربلا

جمعه های کربلا

خدای همه کاره

ارزش ما نزد خدا

الفبای زیستن

در مکتب لقمان…

به زودی…