عصر جاهلیت و زنا

سلام شما گفتید در عصر جاهلیت زنا کار سنگسار میشد و بی بند و باری جنسی تا این اندازه الان وجود نداشته پس این همه زنا زاده در صحرای کربلا از کجا اومدن پس زنان پرچم دار در عصر جاهلی که خودشون رو با شغل برده جنسی بودن معروف می کردن چی میشن استاد رائفی می گفت ۱۰ مدل زنا بینشون وجود داشته حتی اونا زنای جمع هم داشتن (عمرعاص)

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
اینکه فرهنگ جاهلیت برای مجازات زناکار برنامه داشته است به این معنا نبود که هیچ زنایی در آن دوران صورت نمی گرفته است و نکته ای که هست این است که یک مسیر قانونی بوده است و فرهنگ مردم پذیرفته بوده است که این کار جرم و بزهکاری است.
اما در فرهنگ غرب اینطور نیست و این را به عنوان یک بزهکاری تلقی نمی کنند از این جهت از فرهنگ جاهلیت عقب‌تر است و نکته بعدی اینکه همین زن های پرچمدار دلالت بر همین مسئله دارد که زنا بین مردم بوده است ولی نه اینکه همه زن ها آلوده بودند. آنقدر فراگیر نبوده است که نشود زن پاک را آلوده تشخیص داد و نشان می‌دهد که زنان آلوده مشخص بودند.

البته افرادی بودن زنازاده بودند و بعدا اینها دشمنان اهل بیت شدند و حدودی که در دوران اهل بیت جاری می شده است نشان می‌دهد حتی در دوران حکومت امیر المومنین (علیه السلام) و پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) هم زنا بوده است. آن موقع هم زنا صورت گرفته است و این گونه تعاملی بوده نکته ای که هست این است که فرهنگ مردم جاهلیت نسبت به زنا این نبود که به آن به عنوان یک مسئله عادی نگاه کنند لااقل در یک لایه های از این جامعه نگاه منفی نسبت به زنا وجود داشته و از این رفتار بدشان می آمده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

باید از خود بگذری…

شیخ صدوق

از نجم صدوق تا فجر صادق

اهل عَلَم و عِلم

قبله‌ی تهران

مستند هوس کربلا

جمعه های کربلا

خدای همه کاره

ارزش ما نزد خدا

الفبای زیستن

در مکتب لقمان…

به زودی…

صورت ملکوتی علم آموزی