فردی که از بلوغ تا الان ۳۰ سال تمام گناهان رو انجام داده

سلام.یه بار از شما پاسخ گرفتم و تشکر میکنم.
برای فردی که از بلوغ تا الان ۳۰ سال تمام گناهان رو انجام داده با تکرار زیاد و هیچ کدوم از فروع دین رو انجام نداده و به معنی واقعی یک نقطه ی سفید در پرونده ندارد.تنها سرمایه عشق درونی و حب ۱۴ معصوم خصوصا حضرت فاطمه و خانواده ی شهید در کربلا از امام حسین تا حضرت رقیه و ارادت قلبی به حصرت امام رضا و حصرت صاحب الازمان است که با شنیدن نام و مصائبشان دلم اکندا از دردمیشود
اگر بخواهد که برگردد و راه سلوک در پیش گیرد پلکان عملی و ممکن برای این فردی که بالطبع در عبادت بسیار تنبل است چگونه است؟(حل مشکل تنبلی و رخوت بدنی در عبادت و پلکان توبه نظری و عملی)

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
از رحمت خدا اصلا ناامید نشوید. برای جبران حق الله ها مانند نماز و روزه با توکل و استعانت از خدا آرام آرام شروع کنند به قضای نمازها. البته توجه داشته باشند که نمازها را به ترتیب قضا به جا آوردند. یعنی نیت کنند از روز اولی که نمازها قضا شده را به ترتیب بخوانند و اول نماز صبح آن روز را قضا کنند و سپس نماز ظهر و بعد عصر و … .

روزی یکی دو نماز به این ترتیب به جا آورند تا هم فشاری به ایشان وارد نشود و هم بعد از مدتی ببیند که نمازهای بسیاری زیادی به جا آورده شده.

به صورت ماهیانه گزارشی بنویسند و به نزدیکان بسپارند که اگر خدای ناکرده در طول حیات همه نمازها قضایش به جا آورده نشده بود بعد از رخت بستن از دنیا به نیت ما قضای نمازهای به جا مانده ادا شود.

از رحمت و فضل پروردگار هم نباید ناامید بود و ان شا الله هم توفیق اتمام قضای نمازها را می دهد و هم با کرم بی حدش همین ها را به احسن وجه قبول می فرماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

در مکتب لقمان…

به زودی…

صورت ملکوتی علم آموزی

ارزش افزوده اعمال

رزق حسینی

محبت فاسقانه

پدافند اعتقادی

مهندسی مجالس

تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره)

حکمتانه