نماز یکشنبه ماه ذی‌القعده

برای خواندن این نماز لازم است در یکی از یکشنبه های ماه ذی‌القعده غسل کرده و برای نماز وضو بگیرید و سپس دو نماز دو رکعتی مانند نماز صبح به نیت نماز یکشنبه ماه ذی‌القعده به جای آورید.
که در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره توحید، یک مرتبه سوره ناس و یک مرتبه سوره فلق خوانده می‌شود
و پس از پایان چهار رکعت، هفتاد بار استغفار کرده( گفتن ذکری مانند استغفرالله و اتوب الیه)

و آنگاه یک مرتبه ذکر لا حول و لا قوه الا بالله بگویید و در پایان چنین دعا کنید:
« یا عزیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْلی ذُنُوبی وَ ذُنُوبَ جَمیعِ المُؤمِنینَ وَالْمُؤمِناتِ فَاِنَّهُ لایَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنْت »

۷ دیدگاه

  • بسم الله الرحمن الرحیم نماز چهار رکعت هست و تشهد و قنوت ندارد بنابر فرمایش حضرت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی (حفظه الله تعالی)

  • نماز توبه یکشنبه که همان نماز یکشنبه ذی القعده است که در هر یکشنبه می شود خواند.قال الله تعالی :إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابِینَ
    حضرت علامه ذوالفنون استاد حسن حسن زاده آملی در پایان رساله لقاء الله دستورالعملی را از کتاب اقبال سید بن طاووس بیان می فرمایند :جناب رسول الله (ص) روز یکشنبه ماه ذی القعده از منزل خارج شدند و در جمع مردم تشریف فرما شدند و فرمودند : ایها الناس کدامیک از شما حاضرید که توبه کنید ؟ عرض کردند آقا جان همه ما می خواهیم توبه کنیم و دیگر بد نکنیم . آقا فرمودند : یکشنبه این ماه غسل کنید ؛ وضو بگیرید و بعد چهار رکعت به نیت نماز توبه روز یکشنبه بخوانید و در هر رکعت ؛ سوره حمد یک مرتبه ؛ قل هو الله احد سه مرتبه و قل اعوذ برب الفلق یک مرتبه ؛ قل اعوذ بر الناس یک مرتبه ؛ بعد رکوع و سجده را بجا آورید. رکعت دوم به همین نحو است اما قنوت ندارد چنان که تشهد هم ندارد. رکعت سوم و چهارم در ادامه دو رکعت هم به همبن نحو خوانده می شود . بعد از اتمام نماز ۷۰ مرتبه استغفرالله ربی و اتوب الیه می گویی و در ادامه می گویی لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم و سپس در آخر می گویید : یا عزیز یا غفار اغفرلی ذنوبی و ذنوب جمیع المومنین و المومنات فانه لا یغفر الذنوب الا انت .آنگاه آقا در جواب سائل فرمودند این نماز را در هر یکشنبه هم می توانید انجام دهید .وقت این نماز از اذان صبح تا اذان مغرب است.

  • سلام
    منظور دوست گرامی (یازهرا(س)) این بوده که در تصویر فوق به جای عنوان نماز یکشنبه ذی القعده نوشته شود نماز توبه و متن به این صورت اصلاح شود:برای خواندن این نماز لازم است غسل کرده و برای نماز وضو بگیرید و سپس دو نماز دو رکعتی مانند نماز صبح به نیت توبه به جای آورید که در هر رکعت …

  • سلام دوست گرلمی
    اینکه دوستانی زحمت میکشند و مطالبی تهیه میکنند و در سایت قرار میدهند (مانند این عکس نوشته) مورد تقدیر است. اما با استناد به فایل صوتی مذکور استاد فرموده اند که این نماز مختص فقط یک شنبه ذی القعده نیست و به عنوان نماز توبه میتواند در تمام طول سال خوانده شود. منظور اینست که این عکس نوشته بر طبق کتاب مفاتیح تهیه شده و سخن استاد نیست. دقت بفرمایید اسم سایت پایگاه اطلاع رسانی مصطفی امینی خواه است و مطالب باید مورد تایید ایشان قرار گیرد.

  • در پاسخ به یازهرا(س): دوست عزیز توجه داشته باشید این متنی که نوشته شده در مورد تصویر نماز یکشنبه ماه ذی القعده میباشد و هیچ جایی از جمله نیازی به اصلاح ندارد.لطفا کمی دقت داشته باشید.

  • سلام
    خود حاج آقا امینی خواه فرمودند این نماز مختص فقط یک شنبه ذی القعده نیست.

    چون پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز یکشنبه ذی القعده این نماز را به اصحاب خود آموخته اند، معروف شده به نماز یکشنبه ذی القعده.
    میشه نماز را در تمام طول سال خواند.
    لطفاً این جمله را که:
    ” در یکی از یکشنبه های ماه ذی‌القعده غسل کرده ”
    اصلاح کنید.

  • سلام و عرض ادب و احترام فراوان
    آقای استاد امینی خواه در یکی از فایلهای صوتی آنسوی مرگ ( فایل ۲۶ دقیقه ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰)فرموده بودند این نماز یکشنبه ماه ذی‌القعده، نماز توبه هستش و چون در روز یکشنبه ذی القعده پیامبر یاد داده‏ اند به این اسم در مفاتیح عنوان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

اهل عَلَم و عِلم

قبله‌ی تهران

مستند هوس کربلا

جمعه های کربلا

خدای همه کاره

ارزش ما نزد خدا

الفبای زیستن

در مکتب لقمان…

به زودی…

صورت ملکوتی علم آموزی

ارزش افزوده اعمال

رزق حسینی

محبت فاسقانه