همسر ایراد گیر

سلام علیکم
بنده همه ی فایل های صوتی مهمانی را گوش کردم این چند تای اخری فوق العاده بود خود من که فکر میکردم خیلی اهل مراعات هستم عیوبی در خودم پیداکردم
ولی همسر من در مهمانیها چه منزل خودمان چه در منزل دیگران با همه زن ومرد وکوچک وبزرگ شوخی میکنه از همه چیز ایراد میگیره حتی به خاطر لباس دیگران را پیش همه مسخره میکنه از غذا ایراد میگره از فرش صاحب خانه ایراد میگیره خلاصه یک ادم پر عیبی که فقط ایراد دیگران را میبیند خیلی پر توقع هست ،منافع خودش رو در نظر میگیره
من فقط حرص میخورم وخجالت میکشم نمیدونم چکار کنم با ارامش گفتم تو تنهایی گفتم هیچ فایده ای نداشته
شما بفرمایید چکار کنم

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
سلام و نور
در پاسخ سوال شما چند نکته خدمتتان عرض می شود:
۱. سعی کنید به همسرتان تذکر ندهید مگر با شرایطی که خدمتتان عرص میکنم زیرا معمولا تذکر خانم ها به اقتدار مردان لطمه میزند و غالبا تاثیر منفی دارد.
اولا سعی کنید اگر میخواهید تذکری بدهید در غالب یک نامه عاشقانه باشد. در نامه این نامه که در برگه ای زیبا و با خطی خوش نوشته شده باشد سعی کنید اول از خوبی ها و محاسن او بگوئید و از اینکه تکیه گاهی مثل او دارید که میتوانید همیشه در زندگی به او تکیه کنید از او و خداوند برای روزی کردن او شاکر باشید و در بین این مباحث تذکرتان را به صورت خیلی لطیف و محترمانه و مشورتی (به نظرت بهتر نیست توی این شرایط این طور رفتار بشه تا دیگران ناراحت نشود البته بازم هر طور خودت صلاح میدونی و….. ادامه نامه عاشقانه) به او بگوئید و مجددا در انتها از او تعریف کنید و تشویق و تحسین کنید و در نهایت نامه را در جایی قرار دهید که وقتی از منزل بیرون رفت او را ببینید.

تذکر که شاید به مزاج همسرتان تلخ باشد را با شیرینی محبت و عشق در نامه به او بخورانید.

نامه خوبی هایی دارد که مهمترین آن این است که وقتی نامه را میخواند شما نیستید تا جواب بدهد در نتیجه به حرف های شما فکر خواهد کرد و این تاثیر حرف را بیشتر می کند.
البته معجزه نامه مهارتهایی دارد که نیاز به آموزش هست.

۲. از کسانی بخواهید این تذکر را به او بدهند که روی او تاثیر بستری دارند و او نیز از آنها حرف شنوی دارد البته به طوری که متوجه نشود شما آن شخص را اجیر کرده اید.

۳. سعی کنید ارتباطتان را مدیریت کنید و با فامیل و دوستانی رفت و آمد کنید که از نظر اخلاقی و دینی در سطح خوبی قرار داشته باشند و بتواند محیط مثبت این ارتباطات بر همسر شما تاثیر بگذارد. اینطوری درصورت انس با آنها غیر مستقیم تاثیر می گیرد.

۴‌. صبر صبر و صبر همسر شما کودک نیست تا بتوانید سریع خود را تغییر دهد تغییر دادن انسانها آن هم در سنین بالا تر نیاز به صبر دارد درختی که کج رشد کرده را نمی شود زیاد تغییر داد اگر فشار بیارید اولا مقاومت میکند در مرحله بعد امکان دارد بشکند.
پس صبر کنید

۵‌‌. توسل به اهل بیت علیهم السلام می تواند راهگشا باشد مثلا تعدای صلوات را هر روز به مادر امام زمان عج هدیه کنید و از ایشان بخواهید که سفارش کنند به فرزندشان تا با ولایت تکوینی که دارند این مشکل را بر طرف کنند .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

خاطره مشهد

شاه کلید در رفع حوائج…

ویدئو

اندرونی حرم…

ویدئو

وقوف چهل روزه…

عهد ماه ذی القعده

سلسله مباحث سیره چهارده معصوم

محل قرار

تخریب حرم بقیع

پناهگاه

جایگاه رفیع

امام تعالی

باشگاه بدن‌سازی

پرورش اندام حقیقی