چه کنم برای ترک گناه

آقا بنده شخصا به تمام مطالب معاد ایمان قلبی دارم
چه آثار بزرگانی مثل علامه طهرانی و طاهرزاده و … و چه کتابهایی با موضوع مرگ موقت مثل آنسوی مرگ و ۳دقیقه در قیامت(شرح این دو کتاب رو گوش دادم)
و صبح تا شب دغدغه ی اون دنیا رو دارم منتهی مانعی که این وسط هست اینه که اراده ی ترک گناه رو ندارم انگیزه شو دارم علاقه ی به ترک گناه هم دارم مقاومت هم میکنم در مقابل گناه منتهی آخرش منم و گناه و عذاب وجدان و یه عالمه فکر در مورد آخرت و مرگ
من حتی هفته ای سه چهار بار میرم به قبرستان اما هیچ تاثیری روی ترک گناهم نذاشته باید چیکار کنم
سخنرانی ها هم فقط روی ایمانم تاثیر میذاره اما عمل نه

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
از مسیر توجه و تذکر دست برندارید. بعد از هر گناه اگر رخ داد سریعاً استغفار و توبه کنید. نفس وقتی که می‌بیند بعد از هر بار که شما لذت گناه به آن می‌چشانید سریعاً تلخی توبه را هم می‌چشد در دراز مدت دیگر از آن گناه منصرف می‌شود چون می‌بیند صرف نمی‌کند بخواهد به خاطر یک لذت کوتاه و آنی یک تلخی زیاد را بچشد. در دراز مدت اگر بعد از هر گناه سریعاً توبه کنید قطعاً بر نفس غلبه می‌کنید. این راه ابتدایی و ساده‌ای است که در برابر هر گناه انسان سریعاً توبه کند و تصمیم جدی بگیرد برای برگشت ولو ده میلیارد بار این کار تکرار شود و روزی صدبار از او سر بزند.
نکته‌ی بعدی اینکه انسان سعی کند این توجهات را عمیق‌تر کند و از کانال‌های دیگری که نفس در برابر آن‌ها گارد ندارد وارد شود؛ مثلاً اگر بنده در کنترل چشم ضعیف هستم و از این راه که مقاومتی ندارم شیطان به من ضربه می‌زند و قوه‌ی خیال من آسیب می‌بیند و دامنم آلوده می‌شود برای کنترل خیالم سعی کنم از کانال گوش که آنجا نفس گاردش باز است و مهار ندارد وارد شوم و سعی کنم قوه‌ی خیالم را از طریق گوش کنترل کنم. چیزهایی که قوه‌ی خیال من را از طریق گوش کنترل می‌کند؛ مثل شنیدن قرآن، شنیدن سخنرانی و … داشته باشم تا از طریق چشم که آنجا ضعیف هستم قوه‌ی خیال من درگیر نشود این راه حل دوم است.
و راه‌حل بعدی مراقبه‌ی دائم و توسل نسبت به اهل بیت است. ولو آنجایی که آسیب دیدم ولی باز از مراقبه دست برندارم. توسل خصوصاً توسل به حضرت عباس علیه السلام در اینجا بسیار اثرگذار است و همچنین نماز استغاثه. البته اگر توسل کردم و بعد از آن دچار گناه شدم ناامید نشوم و به این توسلات ادامه دهم قطعاً این توسلات در دراز مدت دست ما را خواهد گرفت ان‌شاءالله‌.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

اهل عَلَم و عِلم

قبله‌ی تهران

مستند هوس کربلا

جمعه های کربلا

خدای همه کاره

ارزش ما نزد خدا

الفبای زیستن

در مکتب لقمان…

به زودی…

صورت ملکوتی علم آموزی

ارزش افزوده اعمال

رزق حسینی

محبت فاسقانه