عاق کردن پدر کافر

سلام علیکم
۱_ ایا اهل البیت علیهم السلام به فردی که عاق والدین میباشد توجه و عنایت میکنند و میتوانند حاجت این فرد را از خدا بگیرند یا از این گناه نجاتش دهند

۲_ اگر این فرد پدر کافر و ناصبی داشته باشد و پدرش فوت کند فرزند برای نجات از عاق والدین باید چه کند

حجت الاسلام امینی خواه :

سلام علیکم
ج۱- فضل و محبت اهل بیت مانع از این هست که توجهی به محب یا شیعه خود نداشته باشند و برای رفع آن کمک می کنند. لذا اقدام کنید. اگر پدر و مادر در قید حیات هستند به نحوی دلشان را بدست آورید با هدایا و محبت‌هایی که می‌توانید داشته باشید سبب خوشحالی آن‌ها شوید همچنین دعا کردن و ثواب اعمال را هدیه دادن اگر هم در قید حیات نیستن با صدقه دادن و اهدا قرآن و همچنین می‌توانید دعای مشلول و یستشیر را بخوانید و هدیه کنید ان‌شاءالله گره گشایی خواهد کرد.

ج۲ – اینکه کافر بوده اند یعنی اینکه مرتد بودند و هیچ چیز را قبول نداشتند یا اینکه قبول داشتند ولی عمل نمی کردند؟ معمولا این نوع دوم است.
اگر عاق آنها به خاطر کفرشان بوده که هیچ. و اگر به خاطر این بوده که از حقوقی از ایشان کم گذاشته اید سعی کنید به نیت شان صدقه بدهید و کارهای خیر انجام دهید. شما به نیت اینکه گشایشی برایشان حاصل شود عمل را انجام دهید و به فضل و کرم خداوند واگذار کنید و از خداوند بخواهید به هرنحوی که می شود این عمل را برای او تبدیل به خیر کند. لااقل این است که از عذاب او کاسته می شود و بهرحال کافر هم که بودند نماز و روزه و اینها به عهده آنها بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

خاطره مشهد

شاه کلید در رفع حوائج…

ویدئو

اندرونی حرم…

ویدئو

وقوف چهل روزه…

عهد ماه ذی القعده

سلسله مباحث سیره چهارده معصوم

محل قرار

تخریب حرم بقیع

پناهگاه

جایگاه رفیع

امام تعالی

باشگاه بدن‌سازی

پرورش اندام حقیقی