رسالت ما در رسانه‌های تعاملی

رسالت ما در رسانه های تعاملی

رسالت ما در رسانه‌های تعاملی، جلسه اول

دریافتدریافت
مروری بر نکات جلسه اول:
  • اکثر مردم در فضای مجازی زندگی نمی‌کنند، برای فضای مجازی؛ زندگی می‌کنند!
  • فضای مجازی، یکسان سازی فرهنگی وفاصله های طبقاتی فرهنگی را از بین میبرد.
  • فضای مجازی در گفتمان مردم تأثیر گذار است.
  • دولایه بسیار مهمی که در سواد رسانه مطرح است، چیست؟
  • ما مخاطب بخش عظیمی ازتولیدات رسانه‌ای هستیم.
  • چرا رسانه های آمریکایی، از القای پیام مستقیم استفاده نمی‌کنند؟
  • در فضای اینستاگرام، چیزی که خیلی جلوه می‌کند؛ سبک زندگی است.
  • برای ورود به محیط اینستاگرام، باید بصیرت داشت.
  • در رسانه باید بدانیم چه کسانی را مرجع و برجسته می‌کنیم.
  • چهره در فضای اینستاگرام، محبوب می‌شود.
  • در توییتر متن و حرف اصالت دارد و پیام، در کوتاه‌ترین قالب تولید می‌شود.
  • در اینستاگرام، واژه اصلی، تمایز و امتیاز نسبت به سایرین مطرح است.
  • فضای اینستاگرام فضای تقلید از چهره‌های مورد علاقه و تبعیت از آن‌هاست.

رسالت ما در رسانه‌های تعاملی، جلسه دوم

دریافتدریافت
مروری بر نکات جلسه دوم:
  • اصل کارکرد رسانه‌ها، تغییر وتحمیل سبک زندگی است.
  • کارکرد رسانه، کنترل و مدیریت فرهنگ و گفتمان عمومی است.
  • چه کسانی را میتوان در رسانه‌ها چهره کرد؟
  • آیا می‌شود در رسانه‌ها، موج های بوجود آمده را کنترل کرد؟
  • تعریف قرآن، از دین چیست؟
  • از نظر استاد، هیچ رسانه ایی مانند منبر، نیست؛ و ما از اینستاگرام باید برای امتداد منبر استفاده کنیم.
  • چه کار کنیم که در فضای ریا، نفاق، اشتهار دنبال تمایز ها نباشیم؟
  • ما در رسانه، باید از جهت علمی قوی، خلاق و از جهتِ بیان، جدید و بروز باشیم.
  • آدم‌های علمی، تعاملی نیستند؛ و آدم‌های تعاملی، علمی نیستند.
  • طلبه ها، در فضای مجازی چگونه ادبیات گفتاری متن های تحلیلی، ادبی، سیاسی، را بنویسند؟
  • گاهی گفتن، از عمل سبقت می‌گیرد.
  • خیلی از حرفها را در قالب فیلم و فتوشاپ می‌توان زد.
  • مستند اربعین (هوس کربلا )
  • معرفی کتاب: سازمان پیغامبری (مصطفی امینی خواه)
  • نبرد در مورد استعمار_مترجم:( محمود حکیمی)

رسالت ما در رسانه‌های تعاملی، جلسه سوم

دریافتدریافت
مروری بر نکات جلسه سوم:
  • اولین شاخصه اینستاگرام، بصری بودن آن است.
  • چرا تلگرام، بین فضاهای مجازی از همه جذاب‌تر است؟
  • چرا نمیتوان در اینستاگرام، فضاها را تفکیک کرد؟
  • در اینستاگرام اعتبار، حرف اول را می‌زند.
  • رسانه به شدت انسان را کُودن می‌کند.
  • اینستاگرام، زندگی غیر واقعی را به افراد نشان می‌دهد.
  • هشتاد درصد از کاربران اینستاگرام از زندگی احساس پوچی و یأس دارند.
  • تحلیل آنلاین جذاب است؛ اما در جهت مثبت
  • در فضای رسانه، از عبارت جمله فهمیده می‌شود که، کسی را نقد می‌کنند، یا کسی را بنا دارند خورد کنند.
  • تبعات نقد اشتباه از دیدگاه آیت الله مصباح

معرفی کتاب پیغامبر مجازی :(مصطفی امینی خواه)

رسالت ما در رسانه‌های تعاملی، جلسه چهارم

دریافتدریافت
مروری بر نکات جلسه چهارم:
  • خدای متعال و احکام شریعت نسبت به پرورش بی حساب وکتاب قوه خیال خیلی حساس است.
  • دلیل اصلی مخالفت احکام شریعت با غنا، چیست؟
  • چرا فضای مجازی، در تورم قوه خیال، خیلی اثر دارد؟
  • تکثر ورودی قوه خیال، رَمِ ذهن را، درگیر می‌کند.
  • در اینستاگرام، جنبه های دیداری، از جنبه های شنیداری، بیشتر است.
  • در فضای رسانه، ادبیات وگفتمان، و نحوه دیدگاه، در فضای مجازی، حرف اول را میزند.
  • ویژگی کسی که بخواهد در فضای مجازی کار کند، چیست؟
  • ارتباط مصرف کنند، وتولید کننده، در فضای رسانه، تعامل مستقیم، روی هر دو دارد.
  • پاسخ امام(ره)، به تهدید منافقین، در خصوص حمایت از آنها چه بود؟
  • عالِمی که دنبال دنیاست، از موقعیتش می ترسد.
  • امام خمینی (ره) چه نظری، در مورد آخوند فاسد، داشتند؟
  • خداوند، رفعتِ ذکر می‌دهد،به مُبَلغ. اگر، اخلاص داشته باشد.

معرفی کتاب منیه المرید_ شهید ثانی
آداب الطلاب، آفات الطلاب و احادیث الطلاب_ اقای مجتهدی
آفات علم _ جواد محدثی

رسالت ما در رسانه‌های تعاملی، جلسه پنجم

دریافتدریافت
مروری بر نکات جلسه پنجم:
  • یکی از قابلیتهای خوب اینستاگرام، استوری است.
  • اینستاگرام، یک کنفرانس دیجیتالی است، از زندگی افراد.
  • رسانه، بازتاب بخشی از واقعیت است.
  • اینستاگرام،شبیه حوضچه بزرگی است که، تَوَهُمِ دریابودن، به شما منتقل می‌شود.
  • در اینستاگرام خیلی حساب شده کنترل می شوی.
  • چه کار کنیم که، کارکرد رسانه، واقع گرایانه باشد؟
  • گشت و گذار در اینستاگرام، باید ارزش افزوده داشته باشد.
  • نتیجه تحقیقات دانشگاه کمبریج، در خصوص نقش به اشتراک گذاشتن تصاویر در اینستاگرام چیست؟
  • کارکرد اصلی اینستاگرام چیست؟
  • رسالت اصلی حوزه چیست؟
  • حوزه باید تبلیغ را، به رسمیت بشناسد.

رسالت ما در رسانه‌های تعاملی، جلسه ششم

دریافتدریافت
مروری بر نکات جلسه ششم:
  • امپراتوری رسانه ای در اینستاگرام، از بین رفته است.
  • کشش اولیه فضای مجازی، لهو و لعب است.
  • ابتداباید برای مخاطبین سفید، وسپس خاکستری،برنامه ریزی و هدف گذاری کنیم.
  • اینستاگرام در فرهنگ اِسکُرور کردن، سهم زیادی دارد.
  • ابزارهای مجازی، عمدتاً برای مدیریت غرائض است.
  • مفهوم اصلی صله رحم، چیست؟
  • اینستاگرام، ارتباط کلامی را، کم کرده است.
  • رسانه های مجازی، حوصله بصری را، کم کرده است.
  • اینستاگرام، مولد افسردگی بوده است.
  • هرچیزی که شادیَش، ظاهری و سطحی است، غمش، عمیق ودائمی است.
  • اینفلوئنسر ها، چه کسانی هستند؟
  • اینفلوئنسرها چند دسته اند؟
  • فرق سلبریتی بااینفلوئنسر چیست؟
  • یکی از فاکتورهای موفقیت در اینستاگرام، چیست؟
  • در جذب وحفظ مخاطب در شبکه های مجازی، ایجاد و طرح سوال، نقش مهمی دارد.

رسالت ما در رسانه‌های تعاملی، جلسه هفتم

دریافتدریافت
مروری بر نکات جلسه هفتم:
  • جنبه اقتصادی، یکی از عوامل جذاب و با اهمیت، در فضای مجازی است.
  • اگر تبلیغ تشکیلاتی، رونق بگیرد؛ از جهت درآمد زایی و اقتصادی به صرفه است.
  • در این فضا، تقلید خیلی مهم است.
  • فن سخن وری، و مهارتِ ارتباط گیری، دراین فضا جذاب است.
  • قران در مورد استعداد، چه واژه ایی بکار برده است؟
  • رمز موفقیت آقای پناهیان، در سخنرانی هایشان در چیست؟
  • گاهی یک واژه، معنا را دقیق می‌رساند.
  • امام (ره)، در مورد متحجرین، چه واژه ای به کار بردند؟
  • مجله وال‌استریت جورنال، در گزارشی به پدیده‌ای به‌ نام سگ های نفوذگر، اشاره کرد.
  • به نظر جامعه شناسان محبوبیت اینفلوئنسرها برمیگردد به اینکه بشر، حوصله فکر، و اندیشیدن ندارد.
  • در فضای سیاسی، کار تربیتی و فرهنگی مستقیم انجام نمی‌شود. بلکه کار روی سلبریتی ها و اینفلوئنسرها است.
  • چرا در فضای اینستاگرام، مطلب طولانی، مخاطب ندارد؟
  • یک مستند دو دقیقه ای، صدساعت کار می خواهد.

معرفی کتاب:
المیزان نویسنده: علامه طباطبایی
کتاب:طرح کلی اندیشه اسلامی، نویسنده : رهبرانقلاب سید علی خامنه ای

رسالت ما در رسانه‌های تعاملی، جلسه هشتم (جلسه پایانی)

دریافتدریافت
مروری بر نکات جلسه هشتم (جلسه پایانی):
  • نکته مهم اینستاگرام،بصری بودن رسانه، وارتباط قوی، با مخاطب است.
  • فضای تبلیغ، عرصه‌ای است که، زمینه ریا، ونفاق در آن فراهم است.
  • در فضای اینستاگرام، تجربه معنوی را می‌توان، به اشتراک گذاشت.
  • روئیت و ارائه عمل، بخشی از فضیلتی است در فضای تبلیغ.
  • چه کار کنیم که، انفاق علنی، و نفاق نداشته باشم؟
  • فضای اینستاگرام، در تقویت شعائر، خیلی اثر دارد.
  • تعریف و تعظیم شعائر، چیست؟
  • قلب، مرکز جوشش عواطف است؛ صدر، مرکز بروز افعال است.
  • حوزه تکالیف جوانحی، چیست ؟
  • چرا قرآن می‌فرماید: به فاسق، اعتنا نکن؟
  • مخاطبِ هرکسی که باشید، به مرور زمان، علاقه ونفرتها، به شما سرایت می‌کند.
  • روایت امیرالمومنین علی علیه السلام :
    ما أضمَرَ أحَدُ شیئاً إلاّ ظَهَرَ فِی فَلَتاتِ لِسانِهِ وَ صَفَحاتِ وَجهِهِ ؛
    کسی چیزی را در دل پنهان نمی‌کند، مگر اینکه، در سخنانی که از دهان او می‌پَرد و در چهره و قیافه‌اش، آشکار می‌گردد.

معرفی کتاب: تفسیر المیزان
بحث الخلاقیون ذیل آیه إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

« این جلسات سال ۱۳۹۷ و در مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد مقدس برگزار شده است.»

۲ دیدگاه

  • خدا خیرتون بده بنده زندگیم زیر و رو شده با سخنرانیهای شما. چند نفر رو هم شما رو بهشون معرفی کردم امیدوارم خیرتون بهشون و به همه جوونا برسه

  • خداخیرتون بده من راننده کامیونم شب ها تا صبح به عشق سخنرانی های جناب امینی خواه رانندگی میکنم درخواست دارم فایل های صوتی بیشتری از جناب امینی خواه منتشر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

طبقه بندی فرعونی

تحویل بگیر…!

حکم قرآنی

من از او بهترم؟!

قرائت کن و ترقی کن!

چرا قساوت دل داریم؟

ملکوت اعمال، بخش دوم

نگاهت باید عوض شود.

قرآن، کتاب توحید

عنایات طلبگی

عنایات طلبگی