برخی نکات مطرح شده در این جلسه
فلسفه طولانی شدن غیبت امام زمان و اهداف الهی آن
روایت امام صادق(ع) و پیشبینیهای کتاب جفر
شباهتهای امام زمان(عج) با پیامبران پیشین در غیبت و امتحان امتها
نقش ظلم فراگیر در رسیدن به نقطه ظهور
تحلیل منافقین به عنوان دشمن اصلی و خطرناکترین جریان اجتماعی
بررسی تمدن غرب؛ پیشرفت ظاهری یا دیکتاتوری مدرن؟
تفاوت نگاه مومنانه و نگاه استکباری به پیشرفت علمی و اقتصادی
بخل علمی غرب و استفاده ابزاری از دانش برای استعمار
جبهه ایمان و جبهه کفر؛ چه کسی دنیا را آباد خواهد کرد؟
نمونههای شفافیت حق و باطل در موضوع فلسطین و کشورهای منطقه
متن جلسه
‼️توجه: متن زیر صرفاً توسط هوش مصنوعی تایپ شده و ویرایش نشده است‼️
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا ابوالقاسم المصطفی محمد اللهم صل علی محمد و آل محمد فعال الطیبین الطاهرین و لعنت الله علی القوم الظالمین من الان الی قیام یوم الدین رب اشرح لی صدری و یسر لی امری ولل عقدة من لسانی يفقهو روایت چرا امروز میخوام تقدیم بکنم به عزیزان در نوع خودش روایت بینظیری خیلی نکات بسیار خوب و جامعی ترین روایت هست خیلی میشه روش فکر کرد خیلی میشه روش کار کرد خیلی مسائل برای ما روشن میکنه مثلاً حل میکنه روایت از امام صادق علیه السلام چند تا از اصحاب درجه یک امام صادق علیه السلام میگن که ما یه وقتی خدمت امام صادق علیه السلام رسیدیم و دیدیم که حضرت بر روی خاک نشستن و یک لباس خیبری به تن دارند و دارن گریه میکنن و شیون میکنن و ناله میکنن و با یه کسی دارن صحبت میکنند بعد میگن که سیدی غیبتک نفر آقای من غیبت تو خواب از چشم من گرفته و اینها با تعجب کردیم در مورد چی دارن صحبت میکنن حضرت برای ما توضیح دادند فرمودند امروز صبح در جفر نگاه میکردم یکی از کتبی که میشه اهل کتاب کتاب جعفر وقایع آینده را تا قیامت گفته کتاب جفر نگاه میکردم دیدم که مهدی ما حالا به اون تعبیر خودشون قیمت بسیار طولانی داره و من پریشان شدم بابت غیبت او حالا جالبه امام زمانی که هنوز به دنیا نیومدن امام صادق دارند بابت غیبت او و طول غیبت او گریه میکنند و با او مناجات میکند چیز عجیبی است در نوع خودش بعد حضرت برای ما توضیح دادن فرمودند که برای مهدی ما سه تا ویژگی است از سه نفر از حضرت موسی حضرت نوح و خدمت شما عرض کنم که اگه پیدا کنم حضرت ایو بله حضرت یوسف و عیسی غیبت عیسی فرمودند که شما ناراحت نشین بعد هر کدوم رو شباهتی داشتند با حضرت موسی و حضرت عیسی و حضرت نوح اون دوتا رو میفرمایند بعد میرسن به حضرت نوح میفرمایند که شباهت مهدی ما با حضرت نوح در چی بعد این این رو مطرح میکنند حضرت نوح علیه السلام وقتی که قرار شد که عذاب نازل اولین پیغمبر صاحب کتابه دیگه حضرت نوح قبلی کتاب نداشته فاصله حضرت آدم تا حضرت نوح ۸۰۰ سال ۸۰۰ سال کتابی نبوده شریعت بوده کتاب نبود شریعت بوده چرا الکم من الدین ما وسابحی نوحها از نوح شروع شده کتاب و شریعت همراه با کتاب لذا چون شریعت همراه با کتاب داشته اولین عذاب هم به قوم او بوده حجت تمام وقتی که قرار شد عذاب نازل بشه یعنی تموم شد دیگه حجت تمام بنا بر این شد که عذاب نازل بشه خدای متعال به واسطه جبرئیل ۷ تا دونه برای حضرت نوح میاره میگه اینها رو بکار واقعا عجیبه یعنی با فهم عادی ماها جور در نمیاد خیلی توش چیزهای عجیب و غریب تمثیل تشبیه خود ماجرای آدم و حوا هم با فهم عادی ما جور در نمیاد که حالا تو بهشت باشی شیطان بیاد فریبت بده بندازه بیرون خب اصلاً بهشت که ازش کسی بیرون نمیره شیطان اونجا راه نداره امتحان نداریم تکلیف نداریم عقوبت چه بهشتیه که همه اینا توشه یه چیز عجیب و غریبیست دیگه با فهم عادی جور در نمیاد مرحوم علامه در جلد ۱ المیزان یکی از گرههای بزرگ قرآنی بهشون باز میکنه این گره رو مفصل یه بحثی میکنه بحث بسیار سنگینی هم که اصلاً اونجا چی بود و ماجرا چی یه بخشهایش اینطوره یکیش همینه خدا هفت تا دونه آورد به ایشون داد و به واسطه جبرئیل گفت اینا رو بکار هر وقت میوه داد عذاب نازل کی میوهها اومد زمان طولانی طول کشید این میوه دوباره از اون میوهها دونهشو بکار درخت بده تا هفت بار هفت نسل این درخت میوه داد بعد حالا عذاب چه جور خدا که سرکار نمیذاره آدم که چرا اینجور شد حضرت میفرمایند که خدای متعال این کار را کرد حین سره الحق عن محوه اینو مرحوم صدوق صدوق در کتاب کمال الدین یکی از کتب
معتبر اونجا نقل وصف الامر الایمان من الکد به ارتداد کل من کانتینته خبیث میگه من انقدر طولش دادم انقدر لفتش دادم تو اگه کسی سر سوزنی زمینه برای ایمان داشت اینو بروز میخواستم خالص بشن همه این آبو دیدید میزنن ته نشین میشه قشنگ دیگه هیچی از این نمونه زلال زلال بشه هرچی کدورت بره ته آب میفرماید که من عذاب قوم تو را عقب انداختم که اینجور بشه امر شفاف بشه اونایی که اهل ایمانند ولو یه سر سوزنی زمینه دارند بیا هر کیم دیگه هیچ زمینهای نداره بره اینجور که شد عذاب را نازل میکند امام صادق علیه السلام فرمودند که دوره غیبت امام زمان فلسفش اینه انقدر طول میکشه حالا برعکسشم هست انقدر طول میکشه تا کسی اگه یک سر سوزن زمینه غیر ایمان در وجودش هست بره اگه یه سر سوزن زمینه غیر ایمان درش هست بره سر سوزن زمینه ایمان داره بیاد میخوام امر شفاف بشه این وسط نفاق از بین بره دو تا جبهه بمونم جبهه مومنین و کافری این وسط کسی لایی نکش کسی سوسه نیاد فیلم بازی نکن جریان نفاق چه جریانیه دورویی نه دورویی غلطه نفاق منافق که دورو نیست که دو روی فرق میکنه روایت جدایی داره زوجه یه سری آدمها رو تو روایت فرموده ذو و چند یه سری آدمها رو فرمودند منافق حالا در مورد منافق انشالله مفصل با آدمهای دورو لبخند میزنه پشت سر که فلانی چی میگه منافق جریانسازی اجتماعی میکنه یکی ممکنه با شخص بنده دورو باشه ولی تو فضای جامعه جریانسازی نمیکنه منافق جریانسازی میکنه منافق یعنی کی یعنی منافق کسیه که راهنمای راست میزنه به چپ میپیچه در عین حال راهنمای راست میزنه به چپ میپیچه به اسم اینکه مردمم میخواد به سمت راست این میشه منافق یعنی یه کاروانی دنبال او راه افتاده یه جریانی با او راه افتاده این راهنمای راست میزنه منافق یه جریان اجتماعی و سیاسی قرآنم به شدت به اینا نظر داره که بعد هم العدو فضرهم اصل دشمن اینان بقیه اداشو در میارن اصل دشمن منافقینن دشمنیهای قبل از اینها سوء تفاهمه دشمنهای غیر از امام سوء تفاهم اصل دشمن منافقه اصل کسی که ضربه میزنه منافقه اصل کسی که منحرف میکنه منافق کافر که بدبخت بیچ تو دهنش دهنش بم میاد منافقی که حرف مناسبی که حرفش خریدار داره به اسم اسلام و مسلمین و جریان حق و جبهه حق و مستضعفین و امام راحل و انقلاب و این حرفا خیلی چیزای دیگه به خورده مردم میده این میشه جریان نفاق قیمت تا کی طول میکشه قیمت امام زمان تا وقتی که این جریان این وسط باطل بشه چه شکلی مضمحل میشه وقتی که امر خیلی روشن شد ظلم همه جا رو بگیره نگاه کنیم دیگه دقیق و پرمعناییه ببین شما کی بهت بیشتر ظلم میکنن وقتی که سکوت میکنی یا وقتی که مقابل ظلم وایمیستی شما بفرمایید الان اگه کسی خواست تو گوش من بزنه کسی خواست به من ظلم کنه من اگه وایسادم نگاش کردم چند تا میزنه یکی میزنه میره دیگه ولی اگه وایسادم دو تا زدم ۱۰ تا میزنه درسته منطقیه دیگه خیلی بیشتر میزنه خیلی بیشتر درگیر میشه بیشتر دست و پا میزنه جبهه ظالم جبهه باطل کی ظلم میکنه وقتی که شما ممانعت از ظلم دریده تر میشه درندهتر میشه اینی که فرمود ظلم فراگیر میشه چرا فراگیر میشه چون یه عدهای روبرو ظلم وایمیستن تا قبلش تو گوشت میزد الان هم تو گوشت میزنه هم تحریمت میکنه هم جنگ نظامی راه میندازه قلع و غمت میکنه از هستی ساقطت میکنه ول نمیکنه ظلم فراگیر میشه نه اینکه وایسی نگاه کنیم میخواد بهرهبرداری کنه بهرهبرداری میکنه دیگه لازم نیست که ظلم کنه که ظلم شفاف دیگه لازم نیست بکنه ظلم میشه لازم نیست اگه کسی اومد پول تو جیب منو بگیره من باز روی خوش دادم که این دیگه بیشتر ظلم نمیکنه که گرفت و رفت دیگه وقتی من پولو ندادم بیشتر ظلم میکنه هم میزنه هم پولو برمیداره میره حرف من منطقی هست یا نیست نیاز به فکر بیشتر داره میخوایم وقت بیشتر بهتون بدم منطقه حضور ندارم بله خلاصه و چشمهای گوشهای شنوام دارد لذا شما
وقتی حکومت اسلامی تشکیل دادی بیشتر جبهه مقابل بیشتر ظلم میکنه ظلمش فراگیرتر میشه وقتی روبرو ظلم میایستی ظلمش بیشتر میشه بیشتر دست و پا میزنه بیشتر بهت فشار وارد میکنه همین که مثالی که عرض کردم میخواد پول از تو جیب من در بیاره پول منو میخواد بگیره زمین منو میخواد بگیره ولی وقتی روبروش وایسادم هم منو میکشه هم زمینو مال خودش میکنه ظلمش بیشتر شد دیگه فشارش بیشتر بیخیال مسئله نگاه کرد وقتی ظلم او بیشتر شد اینجا شفافیت بیشتر میشه حالا کسی یک ذره تمایل به این جبهه ظالم داشته باشه دیگه روش نمیشه بگه من با اینا بعد مسئله خیلی شفافه یه کسی که در اوج ظلمه یه ظالمیه که خیلی شفاف داره ظلم میکنه یه مظلوم داریم که خیلی شفاف مظلوم واقع شده زالو مظلوم خیلی دیده نمیشه خیلی فهمیده نمیشه وقتی این وایساد گفت اگه منم بکشی زمینو بهت نمیدم او کشت و زمینو گرفت معلوم میشه که واقعاً مظلومه اینجا شفافیت بیشتر میشه شما نمیتونی راهنمایی راست بزنی چپ بپیچی نمیتونی بگی من با مظلومم دستت با ظالم توی کاسه باشه الان ماجرای فلسطین اینجوریه دیگه نمیتونی به اسم فلسطین با اسرائیلیا باشی این سعودی تازگی میخوندم مجموعهای از این آدمهای دوره بن سلمان چه تاثیرگذارند روش حرفهای جالبی ازشون بود در مورد اسرائیلیا آدمی که دست راستیه بن سلمان گفته بود که من چرا باید با یهودیها بجنگم اگر تا حالا سعودی کشته شده اگه عربی کشته شده هیچ وقت یک یهودی یک سعودی نکشته مسلمان مسلمان خیلی خنده داره بعضی حرفایی دهنش باز بمونه الان انقدر مسئله شفافه هیچکی دیگه نمیاد بگه آقا من با فلسطینم بعد به اسرائیل کمک کنه تو قله مظلومیت و ظالمیت قرار دارند این دوتا تو این حوزه آدم روشن میشه یا با اینه یا با اونه بکشه کار ظهور تا کی پیش میره تا وقتی که این وسط منافقین از بین بره امر کاملا دو قطبی ایمان و کفر میشه این وسطم کسایی که دلداده اونورن اونور فشار بیشتر میکنه ظلمو بیشتر میکنه خیانتو بیشتر میکنه یه جوری که اینوریام روشون نمیشه از او دفاع کنند بگن ما با اونیم یا باید بیام تو جبهه مومنی مسئله اینجور شفاف حرف اول این نکته نکته دوم حالا دنیا رو کی آباد میکنه خیلی سوال مهمیه خدا وکیلی کفار دنیا رو آباد کردن غیر از اینه واقعیت جبهه ایمان ایمان مومنین مملکت خودشون نمیتونن آباد کنن اینا چی میخوان دنیا رو آب شوهر خوب انداختم همیشه از یه زاویه دیگهای دوستان میتونن نگاه به ذهن آدم نمیرسه انحراف کشیده میشه جبهه کفر و جبهه ایمان اولاً حالا ما منافقین که این وسط قاق به حساب یه چیزی جدایی نیست در واقع با کفارن که ادای مومن رو در درگیری اصلی بین این دوتاست جبهه حق و جبهه باطل جبههای که مبتنی بر واقعیت تعبیری که کردیم جلسا بویی از واقعیت نبرده بر اساس توهمات و تخیلات حالا نکتهاش اینه جبهه باطل دنیا را آباد کرده من فعلاً اینو قبول میکنم بحث مفصله ما دانشگاه فردوسی سال گذشته ۱۰۰ جلسه سخنرانی کردیم در مورد این موضوع صد جلسه که ۵۰ جلسه دیگرش مونده بعد از ماه مبارک انشالله ادامه صد جلسه جان با استقلال و خلاصه با انگیزه اومدن و الان مشتاقن که بحث ادامه پیدا کنه من معلم طباطبایی در جلد ۴ المیز و جلد ۱۳ المیزان جلد ۱۱ ۱۳ کلاس شک این دوجا بحثی دارم در مورد اینکه تمدن غرب تمدن کفر اساساً تمدن پیشرفته هست یا نیست کی اینو نوشته علامه طباطبایی این مال دهه ۳۰ و ۴۴ دهه ۴۰ مطالبی رو فرموده واقعاً آدم دهنش باز میمونه از عمق نگاه مردم طباطب اونجا من بارها گفتم تو اون بحثایی که داشتیم گفتم خوبی علامه طباطبایی اینه که خیلی کسی به عنوان انقلابی نمیشناس کله داغ بوده و این حرفا نه علامه طباطب یه فیلسوف اتفاقاً متهمم هست به اینکه خیلی انقلابی نبوده علامه طباطبایی یه بحثی رو اونجا مطرح میکنه در مورد اینکه ما پیشرفت داشتیم ولی نه پیشرفت در زندگی پیشرفت در دیکتاتوری خیلی حرف عجیبیه جلد ۴ المیزان میفرماید مگه پیشرفت تمدن غرب
جرأت بود همین الان من اینو بخوام مطرح کنم جرات میخواد تازه میخوام نقل قول کنم از ایشون خیلی حرف تو اون دوره دوره پهلوی اون دوره تجدد مدرنیسم و پست مدرنیسم و خلاصه این دورههای عجیب و غریب کسی یه دفعه بری همچین حرفی بزنه اثباتم بکنه ۷۰ صفحه مطلب المیزان ذیل آیه آخر سوره آل عمران ایشون میفرماید که مردم غرب یه ویژگی خوب دارند اونم زندگی اجتماعی با هم خوب میتونن اخت بشن جور بشن مشکل جدی است حالا شرق قیام یه مشکلی که دارند آدمهای فردین مطلق شرقی ها یعنی هم ما که خاورمیانه به قول اینا به حساب میایم یعنی شرق وسطی خاور یعنی شرق دیگه شرق وسط از شرق الاوسط به ما میگن شرق وسطیم اونام خاور دور شرق دور یعنی ژاپن و کره و اینها با همه پیشرفتهایی که داشتن شرق یا زندگیشون به شدت فردیه ژاپن یه وقتی شاید یه وقتی با هم صحبت بکنیم سبک زندگی ژاپنی با اینکه با هم خوب کار میکنند تولید جمعی دارند ولی سبک زندگی و سبک زندگی فردی بروزشم تو هنره توی ورزشه شرقیها معمولاً ورزشهای جمعیشون ضعیف ورزشهای فردیشون قوی چین و اینها خیلی فرق کرده نسبت به ۵۰ ۶۰ سال والیبالمون یکم مثلاً رشد کردن خلاصه ما ورزشهای جمعیمون ضعیفه کشتیمون قویه وزنه برداریمون قویه فوتسال بانوان همیشه دوستان یه زاویه دیگهای میتونن ببینن که آره بله ما ورزشهای جمعی معمولا ضعیف بوده حالا فوتسال بانوانمون قویه فوتسال رجالمون مردانمون ضعیفه تلویزیون یه مدت ممنوع تصویر بله یه مشکلی است ما سبک زندگیمون سبک رفتاریمون با همدیگه سبک یعنی مشکل داری غرب اینجوری نیست یعنی آدمها خوب میتونن با هم تعامل کنن این یه ویژگی مثبت که این تا اینجاش از اینجا به بعدش یه مشکلاتی داره مشکلش اینه که توی دیکتاتوری پیشرفت کردن یعنی قدیم یه آدم یه مملکتو میگرفت دیکتاتور به یه مملکت میشد الان یه جماعت دیکتاتور بر یک جماعت یا درون مملکت خودشون یا به نسبت بیرون دقت بفرمایید یعنی دموکراسی یه دیکتاتوری پیشرفته خیلی حرف عجیبیه رای بگیر نمیدونم اینجا یه بار پیاده کردیم اینو یا جای دیگه بود گفتیم رای بگیریم ببینیم که ۱۰ نفر اگه گفتن که این مطلب درسته دیگه درسته دیگه واقعیتو میخوان با رای گیری کشف بکنن یه نفر بیشتر بود یعنی ۱۰۰ نفر بودن ۵۱ و ۴۹ این ۵۱ نفر دیگه خواستهشون باید دیکته بشه به اون ۴۹ تا حق ندارن حرف بزن دیکتاتوری پیشرفته است دیگه به چه حقی داری مبنای واقعیت رو میاری بر اساس اکثریت مبنای اجرا رو میشه بر اساس اکثریت آورد ولی مبنای واقعیت رو نمیشه بر اساس اکثریت آورد واقعی است این حقه این مطالبه عمومیه این از کجا در اومده بعد جریانسازی هم قشنگ میشه کرد دیگه با رسانه حالا اینا بماند برگرد به اصل بحثمون یه دیکتاتوری جمع به جمع داخل مملکته یه دیکتاتوری جمع به جمع خارج از مملکته یعنی یه مملکت به یه مملکت دیگه زور میگه یه دولت به پشتوانه یه رای که آورده الان ترامپ به پشتوانه رای که آورده البته مجموعه آرایش کمتر بوده کلینتون سازوکاری انتخابات آمریکا داره که ایالتهای مختلف باره الکترال اینو خلاصه ضریب پیدا میکنه برخی ایالتها باعث شده که حالا رای آورده بعد به پشتوانه رای که آورده یه مملکت یه دولت داره زور میگه به دولتهای دیگه الان مشکلاتی که آمریکا با مکزیک داره بحث دیوارکشی جدا کردن راه ندادن مهاجرین و اصلاً خود بحث مهاجرت که مشکل معضل مفصلی شد و اینها با بقیه کشورها بر اساس اون رای که آورده حالا یه مملکت در واقع یه آدمم نیست یه مملکت یه اکثریت داره دیکته میکنه خواستشو به یه مملکت دیگه به یه دولت دیگه پیشرفت دیکتاتوریه پیشرفت دموکراسی نیست پیشرفت دیکتاتوری نکتهاش اینه که اگر آبادی در میاد بر فرض که قبول کنیم آبادی هست دقت بفرمایید عرض بنده رو نکته مهمیهها سوالات جدی رو دارم جواب میدم حالا برخی دوستان استراحت میفرماید اشکال نداره ولی اونایی که بیدارند
بیشتری گوش بدم سوال بسیار مهمیه جوابشم جواب دقیقی بر فرض اصلاً قبول کردیم که اینا آبادی اصلا پیشرفت اصلا دیکتاتوری هم نیست خیلی حرف داریم بیست سی جلسه لااقل حرف داریم که اینی که الان هست پیشرفت هست یا نیست قبول آقا پیشرفته اینا پیشرفت رو برای خودشون دارند یا برای همه برا هوس قبول کنیم اینو واقعاً قبول میکنم سلمنا اینو نمیتونم قبول کنم یعنی الان به برکت پیشرفت غربیا آفریقا هم پیشرفت کرده واقعا پیشرفت کرده آفرین آها بله میری نیجریه میبینی کشور هشتم اینترنت دنیاست بعد تو مدرسه صندلی نیمکت نداره پیشرفت کرده بله استعمار مدرن وقتی گفته میشه اینه دیگه نخواستم وقتی که منابع زیرزمینی استخراج بشه معدن طلاست دیگه آفریقا معدن منابع زیرزمینیه مخصوصاً طلا خود اینها هیچ سهمیه من اطلاعات دقیق دارم مدرسه میخواستیم تاسیس بکنیم و کار بکنیم که حالا مشکلاتی پیدا شد جریانی که جناب آقای زکزاکی پیش اومد خیلی مسائل خدمت شما عرض کنم که اونجا شما بخوای معدن تو استحصال بکنی دست شما نیست چه حقی عجیب و غری بعد سرعت اینترنت بالا احساس میکنه آدم زیرساختها خیلی پیشرفت است دیگه تحصیلات امکانات برای پیشرفت اصلی هیچی در اختیار اینا همه سایتهای پورن بازه جایی که برای سایتهای تحقیقاتی در اختیار اینا نیست خیلی جالبه در نوع خودش خیلی چیز عجیبیه ما به اینا فکر نمیکنیم فیلتر میکنن سایتهای تحقیقاتی رو فیلتر میکنه خیلی جالبه دیگه پورن باز میکنه تحقیقاتی فیلتر میکنه پیشرفته دیگه چی میخوای سرعتو ببین چنده دانلود پهنای باندتو ببین چقدره پیشرفت هست یا نیست به نگاه ظاهری که به نگاه مصرف گرایانه و ظاهرگرایانه که آدم نگاه کنه پیشرفته دیگه آقا ما میخوایم پیشرفت اینه که تو مکدونالد داری برای منو برداری بیاری دلا هوایی بشه پیشرفت اینه دیگه پیشرفت اینه که من ۸۰ نوع آبجوی جدید و کارخانههای برندو توی محلم داشته دیگه باز نکنم دیگه هتلهای ۵ ستاره و خلاصه خدمات چی چی ما رفت و آمد باشه تجارتش برقرار باشه حالا اینا بحثهای عجیب و غریبی است لابد هم خبر داریم بعدش من روم نمیشه بخوام اینجا بگم که الان تو تجارت س** کار به کجا رسیده تو آمریکای جنوبی اطلاعات خوبه یکی داره سرشو به دیوار الان چیز عجیب و غریبی الان تو آمریکای جنوبی صنعتی راه افتاده تو تجارت س** از جاهای مختلف دنیا بیزینس میکنن برای خدمات جنسی اون مثلاً میگه که من یه دختری رو میخوام با این ویژگیها نمیشه گفت میگه که من مثلاً یه دختری رو میخوام خدمت شما عرض کنم که تغییرات بنیادین روی صورت گرفته باشه و تغییرات ژنتیکی روش صورت گرفته باشه انسان باشه با آپشنهای زنانه در عین حال حیوان ژنتیکی انجام میدم چندین عمل جراحی میکند دست و پا رو کج میکنن حالت اینترنت مکزیک خیلی رایج برزیل و آرژانتین خیلی رای بعد بستهبندی میکنه میفرسته فیلمش هست عکس دیگه نیست فیلم یه دختر این حیوان قشنگ عوض شده باشه یه حالت سگی داره و ارتباط که اونی که میخواد بیاد یه لذت ویژهای در این هست دیگه که تا حالا لذتی که سابقه نداشته لذت اینا پیشرفته دیگه داره پیشرفت میکنه دیگه تغییرات ژنتیکی داره انجام میده انسان رو جابجا میکنه مسئله اینه که پیشرفته تغییر ژنتیکی که داره انجام میده واقعاً پیشرفته پیشرفت علمیه ولی ثمراتش به همه میرسه یا نه نتیجهاش اینه که برای استعمار اثر ویژه داره وقتی دستش میاد یه قدرت علمی یه پیشرفت علمی حاصل جمعش برآوردش برآیندش اینه که همه دنیا پیشرفت میکنه سوال سادهای روش فکر کنید من درخواست جواب هم ندارم اصلا بحث ما اونجا برای فکر کردن یکی از دوستان میگفت که از از دوستان خیلی مشهور که همتون میگفت که حالا یه لطف و عنایتی به ما داره ویژگی خوبی که بحثات داره من خوشم میاد اینه که زیاد فکر میکنم تو جلسا تو صحبت میکنی اصل عبادتم همینه دیگه اصل عبادت فکر کردن ما قرار نیست بشینیم حرفی تحمیل بکنیم یه منبری یه طرفهای
که من یه سری چیزایی که یافتم بخوام به شما دیکته بکنم همین هست و جز این نیست نه میخوایم دور هم بشینیم فکر نورانیت تفکر از همه چی بالاتره زهرا بشین فکر کنیم با همدیگه الان یه موضوع پرونده شما فکر کنید واقعا اگه کسی استدلال از اون طرف آورد من قبول میکنم به این نتیجه رسیدم که واقعاً برای همه پیش رفته به این دلیل به این دلیل ولی اینا فعلاً استدلال منه میگم آقا به نظر ما این پیشرفت آخرش به توسعه استعمار منجر میشه اگه الان فکر کردید به نتیجه رسیدید اون مقداری که به نتیجه رسیدید به من بفرمایید هیشکی میگم اصل پیشرفت علمیش پیشرفته بله نه درسته نه من قبول دارم این بخششو قبول دارم اینا علم رو به ما نمیدن اینی که صنعت رو میاد میده یه بحثه اینی که علمو بیاد بده یه بحث دیگه است سخنرانی از رهبر معظم انقلاب یه سخنرانی از رهبر معظم انقلاب است خیلی صحبتهای قشنگ حالا من اگه خواستید متنشو میارم یا فایل صوتیشو بدم دوستان ما یه تفاوتی با غربیا داریم غربی و بخل علمی دارد علمشون در اختیار کسی قرار نمیده علمشون علم علم دقت کن علمو در اختیار کسی آقا شما الان کوکاکولا رو کوکاکولا که مصرف میکنه چند نفر تو دنیا فرمولشو دارن تمام این کارخانههایی که نمایندگین رهبری میفرمایند که تفاوت ما اینه که ما علممونو در اختیار دنیا قرار علمو میدیم عین تعبیر رهبری در عرض من کار کنی و در طول من کار کنی آخرش باید اون هژمونی مال من باشه من هژمونیمو نمیذارم تو بشکونی آخرش باید از من بگیری نمایندگی بهت میدم ولی صنعت رو از جهت علمیش کل دنیا تفاوت نگاه مومنان و کافرانه استقبال میکنم بحثهای جدیه بعدم رایج باشه ببینید اصل این تعامل من قبول دارم که ما باید تو تعاملمون به فکر سود و زیان باشیم این یه چیز روشنیه یه چیز روشن نیست یعنی ما هرجا که داریم سرمایهگذاری میکنیم میخوایم یه آوردهای برای ما داشته باشه بالاخره ما دنبال منافع خودمون هستیم دنبال منافع ملیمون هستیم بله آقا مثال میزنن میگن که ما نیروگاه تو عراق میسازیم بله مف با پرایدم صادر میکنیم به کشورهای عربی خلاصه به شهادت نزدیکتر بشن زودتر لقاءالله بپ پراید توی عراق خیلی ماشین محبوبیه بهش میگن سایبه سایپا سایپا بعد میگن که اینجا تو آب همه ماشینا که گیر میکنن سایپ همینجور میره شنا میکنن تو آب رد میشه بار موسمی داره که آب جمع میشه باتلاقی میشه آره تکنولوژی نداریم هنوز به اینا که بله بعد از اینکه یه مسئله روشنی است ولی ما نگاه استعماری نداریم هژمونیک نداریم ولو یه رابطه پینگ پنگی باشه یعنی ما یه سری منافعمون داره اونجا تامین میشه یه سری منافع هم براشون تأمین میکنیم این اصل این روشنه این روشنه این روشنه این قبول دارم تو همه تعاملات این شکلیه شما وقتی که با یه کسی معامله میکنی که نمیگه آقا من رفتم زمین برنج مفتی بهش بدم مردگان مومنانه باید داشت بخوری رفتم زمین کش کردم زحمت کشیدم محصول درآوردم شما نون به من بده من برنج بهت میدم این فرق میکنه با رابطه هژمونیک که بگم من اینو یه اهرم قدرتی میکنم برای فشار رو جاهای دیگه و برای اینکه تورو تحت استعمار داشته باشم دیکته کنم خواستمو هر وقت هرچی خواستم استحصال کنم فرق میکنه علم قدرت میاره روشنه دیگران باشه تا چه حد میخوای این قدرت را اهرم فشار روشنه دیگه عرض من روشنه بحث یا بحث نیست تفاوت نگاه مومنانه و کافرانه اینه مومن توی این تکنولوژی که رسیده تو این آبادی که میخواد اجرا بکنه نسبت به عراق و سوریه عراق و سوریه که عراقی که الان امنیتش رسماً با ماست هوا بود سوره کامل تموم شده بود دیگه جمهوری اسلامی احیایش کرد دنیا باشه من یه استان برای ما محسوب بشه بابا آمریکا الان با همه دنیا همه رو یه ایالت برا خودش میدونه ما که جمهوری اسلامی مال ایالت خودش میدونیم پمپئو نامه ۱۲ بندی که داده ۱۲ تا باید گفته اینا ۱۲ تا بایدیه که ایالتها صادر رئیس جمهور برای فرماندارا صادر میکنه هنوز که هنوزه تصورشون ایالت برای
آمریکاست کل دنیا همینه کره شمالی ذات استکباری وقتی گفته میشه استکبار یه حرف تند شعاری آرمانی احمدی نژادی نیست یه واقعیت قرآنیه یه منطقه یه منطقی پشتشه کره شمالی تاسیسات هستهای تو باید خراب کنی تو بمب داری میسازی دیدید دیگه این چند وقت پیش اون این اون راه اون اومد جلوی دوربینا تاسیسات قدیمیشون اونم البته حرفهای بلده چیکار تاسیسات قدیمی که باهاش بمب میساختن و جلو دوربینا خراب ترامپ بگیر و مذاکره کنه دیدی دیگه همین هفته پیش اتفاق افتاد من قرار داشتند با احترام ترامپ بهش نامه داد گفتش که کارت خوب بود اولش بود بعد ادامه بدی فعلاً هم دیدار کنسل تصور نگاه اینه هژمونی برا خودش داره دیکته بشه به همه جا نگارش تعاملی نیست که حالا تفاوت نگاه ما اینه ما واقعاً میخوایم این ملت خودش رو پای خودش بایسته حتی سوریه حتی عراق همونی که اون مردم میخوان اجرا بشه خیلی فرق میکنه ما تکنولوژی رو میدیم صنایع در اختیارشون قرار میدیم کمک هم میکنیم تامین چاکرم مخلصم این شروط رو رعایت بکنی ام پی تی یعنی چی واسه کارکرد سازمان ملل چی این سازمانهای مختلفی که تو نیویورک و ژنو و کوفت و زهرمار جمع شدن اینا خاصیتشون چیه اینا فقط خاص فقط با یقین کامل میگم تنها خاصیتشون حفظ هژمونیک نظام سلطه است کسی بیرون از این مجموعه اگر میای باید این شروع تو تعهد بپذیری مثلاً ام پی تی یعنی چی به شما متعه تذکر میدن که تموم شده اتاق فرمان از پشت خیلی حرفام موند ولی حرفای خوبی مطرح شد اینو انشالله جلسه بعد با همدیگه کمی ادامه بدیم تعبدان باید قبول بکنیم چون حرف قرآنه آخرش اونایی که دنیا رو آباد میکنن مومنین نه کفار نه منافق بلکه کفر دنیا را نابود میکند دنیا نابود میکنم تو همه ابعادش این اصل ادعاست درست شد اثباتش بکنیم یا نه یه مقدار فعلاً گفتگو کردیم بعد جلسه خدمت عزیزان هستم حتما بیان با همدیگه باز بیشتر گفتگو کنیم تا ساعت ۴:۵ ما اینجا هستیم هر روز دوستان بیان با همدیگه بیشتر گفتگو کنیم مباحث مباحث چالشی و مهمیه و به نظرم بحثهای جدی هم هست اینا بحثهای مهمی است که باید روش کار بشه گفتگو بشه کم هم رو اینا گفتگو بشه خدا انشالله که عاقبت همه ما را ختم به خیر کنه خدایا در فرج امام عصر تعجی قلب نازنینش از ما راضی بفرما برو در مسیر تحقق اهداف الهی و ایمانی قرار بده و صلی الله علی سید
جلسات مرتبط

جلسه سه : زندگی بر مدار حق و واقعیت
اهالی حزب باد

جلسه چهار : خرافات مدرن و سنتی؛ چالشهای فرهنگی امروز
اهالی حزب باد

جلسه پنج : درسهای جنگ ایران و عراق از نگاه قرآن
اهالی حزب باد

جلسه شش : حضرت خدیجه؛ الگوی انفاق و ایمان واقعی
اهالی حزب باد

جلسه هفت : باور به آخرت؛ کلید رهایی از نفاق و گناه
اهالی حزب باد

جلسه نه : تمدن فرعونی و عبرتهای تاریخی امروز
اهالی حزب باد

جلسه ده : عقل و راه تشخیص واقعیت
اهالی حزب باد

جلسه یازده : جبهه ایمان در برابر هژمونی کفار
اهالی حزب باد

جلسه دوازده : از کوفه تا کربلا؛ مهندسی ترس در تاریخ
اهالی حزب باد

جلسه سیزده : مومنانه بترسیم یا منافقانه؟
اهالی حزب باد
سخنرانیهای مرتبط
محبوب ترین جلسات اهالی حزب باد

جلسه چهار : خرافات مدرن و سنتی؛ چالشهای فرهنگی امروز
اهالی حزب باد

جلسه پنج : درسهای جنگ ایران و عراق از نگاه قرآن
اهالی حزب باد

جلسه شش : حضرت خدیجه؛ الگوی انفاق و ایمان واقعی
اهالی حزب باد

جلسه هفت : باور به آخرت؛ کلید رهایی از نفاق و گناه
اهالی حزب باد

جلسه هشت : تمدن غرب؛ پیشرفت یا دیکتاتوری؟
اهالی حزب باد

جلسه نه : تمدن فرعونی و عبرتهای تاریخی امروز
اهالی حزب باد

جلسه ده : عقل و راه تشخیص واقعیت
اهالی حزب باد

جلسه یازده : جبهه ایمان در برابر هژمونی کفار
اهالی حزب باد

جلسه دوازده : از کوفه تا کربلا؛ مهندسی ترس در تاریخ
اهالی حزب باد

جلسه سیزده : مومنانه بترسیم یا منافقانه؟
اهالی حزب باد