طلبه باشم

جلسه اول - بخش پنجم : شاگردی مستمر؛ راز ماندگاری علمی در حوزه

00:30:56
90

در «طلبه باشم»، بی‌پرده از جایگاه رفیع طلبگی، واقعیت‌هایش و نقشه‌راهش می‌گوییم؛ از انتخاب آگاهانه تا تحمل سختی‌ها و مجاهدتِ هدفمند، با روایت تجربه‌های میدانی و صادقانه. محور بحث «هدایت» است: اول خودسازی و تهذیب، سپس مسئولیت اجتماعی و جهاد تبیین؛ با رویکرد قرآن‌محور و نگاه عمیق به سنت عالمان ربانی. برنامه‌ریزی دقیق برای درس و تبلیغ، مرزبندی هوشمندانه و مدیریت زمان؛ تا «بی‌مایه فطیر» نشود و مسیر علمی بی‌وقفه و حرفه‌ای پیش برود. اخلاقِ عملی و ابزارهای رشد بر پایه‌ی مراقبت از واجبات، نماز شب، توسل، و مطالعه‌ی جدی قرآن و ادبیات شکل می‌گیرد؛ تا طلبه‌ای اثرگذار بسازیم که بودنش هم «تبیین» است.

نگاه وظیفه‌مدارانه به تبلیغ به‌عنوان معیار اصلی حضور
• آسیب کار فرهنگی بی‌ضابطه در هدر دادن فرصت تحصیل
• ضرورت تقویت مایه علمی برای مسئولیت منبر و فتوا
• هشدار نسبت به منبری‌های مشهور بی‌پشتوانه علمی
• اهمیت رجوع به استاد و شاگردی طولانی‌مدت در حوزه
• الگوبودن شهید مطهری در اتصال همیشگی به علامه طباطبایی
• مسئولیت‌پذیری در نقل روضه و پرهیز از تحریفات تاریخی
• حوزه خواهران و ضرورت آموزش مبانی اعتقادی پیش از تخصص
• نقد نبود رده‌بندی و تنوع در مسیرهای آموزشی حوزه
• تکلیف‌مداری و اخلاص به‌عنوان معیار نهایی اثرگذاری

سخنرانی‌های مرتبط

عنوان آهنگ

عنوان آلبوم

00:00:00
/
00:00:00