طلبه باشم

جلسه چهارم - بخش چهارم : اهمیت مطالعه سؤال‌محور در یادگیری پایدار

00:23:06
79

در «طلبه باشم»، بی‌پرده از جایگاه رفیع طلبگی، واقعیت‌هایش و نقشه‌راهش می‌گوییم؛ از انتخاب آگاهانه تا تحمل سختی‌ها و مجاهدتِ هدفمند، با روایت تجربه‌های میدانی و صادقانه. محور بحث «هدایت» است: اول خودسازی و تهذیب، سپس مسئولیت اجتماعی و جهاد تبیین؛ با رویکرد قرآن‌محور و نگاه عمیق به سنت عالمان ربانی. برنامه‌ریزی دقیق برای درس و تبلیغ، مرزبندی هوشمندانه و مدیریت زمان؛ تا «بی‌مایه فطیر» نشود و مسیر علمی بی‌وقفه و حرفه‌ای پیش برود. اخلاقِ عملی و ابزارهای رشد بر پایه‌ی مراقبت از واجبات، نماز شب، توسل، و مطالعه‌ی جدی قرآن و ادبیات شکل می‌گیرد؛ تا طلبه‌ای اثرگذار بسازیم که بودنش هم «تبیین» است.

پیشنهاد سیر مطالعاتی فلسفه توسط استاد یزدان‌پناه و امینی‌نژاد
• ضرورت سؤال‌محور بودن مطالعه برای تثبیت علمی و عملی
• تجربه ورود به المیزان از مسیر آثار موضوعی و مباحثه
• تأثیر آیت‌الله جوادی و آیت‌الله مصباح در گرایش علمی
• تحول روحی ناشی از مطالعه موضوعی المیزان
• نقش مباحثه جمعی در رشد علمی و جلوگیری از خطای فردی
• پرهیز از تدریس کتاب بدون اشراف علمی و تأیید استاد
• توصیه به خانم‌های خانه‌دار برای خودسازی بر پایه منابع متقن
• مرز ظریف میان تبلیغ ساده اعتقادی و ورود به عرصه تخصصی

سخنرانی‌های مرتبط

عنوان آهنگ

عنوان آلبوم

00:00:00
/
00:00:00