شرح و بررسی کتاب آن سوی مرگ

جلسه بیست و دو

00:32:14
692

کتاب آن سوی مرگ کوششی کم‌سابقه برای به تصویر کشیدن عالم پس از مرگ است. ✔ نویسنده ی این کتاب کوشیده است تا با بهره‌گیری از گفته‌های افرادی که پیش از این تجربه‌ای نزدیک به مرگ را داشته‌اند، تصویری واقعی از عالم پس از مرگ به تصویر بکشد. ✔ مطالب این کتاب بر اساس آیات قرآن کریم، روایات اهل بیت (ع) و نکات عقلی و فلسفی ، طی ۳۹ جلسه در دانشگاه فردوسی مشهد، شرح و تبیین شده است. ✔ این مطالب در ادامه بخش سوم از مباحث تأثیر درک مهندسی خلقت بر معنویت / نظام تقدیم، بیان گردیده است. ✔ پس از اتمام شرح کتاب طی دو جلسه در تهران به پرسش و پاسخ پیرامون مباحث مطرح شده پرداخته شده است.

برخی نکات مطرح شده در این جلسه

منظره حقیقی وادی حق الناس
در برزخ بو در اثر تغییرات ماده نیست
زمان مربوط به ماده و ماده مربوط به حرکت
جایگاه عالم دنیا مهم و ویژه است
عالم مثال متصل و منفصل
ملکوت اعمال همه با هم یک جا هست
مشاهده اعمال به صورت فیلم نیست
در برزخ اعمال با آثارشان حاضرند
یک لحظه می‌تواند آثار صدسال ملکوت را پاک کند
همه اعمال و کارهای ما شکل ملکوتی دارند
حقیقت یکی است اما صورت متفاوت است
کتاب آنسوی مرگ دارای اتقان علمی است
صورت خود عمل به انسان برمیگردد
نسبت حواس پنجگانه در دنیا و آخرت
در برزخ اصلا دنیا به حساب نمی آید
در آخرت اعمال بوی دائمی دارند
آتش دنیا یک هفتادم آتش جهنم است
دنیا شبیه آخرت است نه بالعکس
هم گرما هم سایه از اعمال خودمان است
سرگردانی برزخ باطن خود اعمال است نه جزای آن
صورت گروهی از ارواح مانند حیوانات بود
کمالات و نواقص پایین تر در مراتب بالاتر فعال می‌شود
انسان می تواند به شکل همه حیوانات باشد
نمیتوان از چهره برزخی خود فرار کرد

متن جلسه

هوش مصنوعی : سلسله مباحث مصطفی امینی‌خواه با موضوع شرح و بررسی کتاب آنسوی جلسه بیست و دوم سلام علیکم و رحمة الله بسم الله الرحمن الرحیم کتاب آن سوی مرگ رو با هم می‌خوندیم و داستان آخر کتاب بودیم بخش پایانی توصیفاتی که این آقای دکتری که رفته بود اون طرف رو دیده بود از عالم برزخ چیزهایی را نقل کرد مروری داشتیم به این بخشش می‌رسیم که می‌پرسه منظره حقیقی وادی چه شکلی بود در وادی حق الناس این‌ها گرفتار بودن ایشون بود و یک مرد چشم آبی که میگه ما با هم بودیم با همم برمی‌گردن به دنیا بعدا هم تو دنیام با هم بودن آدرس این آقا رو میده این نویسنده نویسنده آدرس رو میده این کسی که صحنه‌ها رو دیده این آقای دکتر میگه فضای وادی وادی حق الناس فضای بسیار غم انگیز کثیف هولناک و بدبو غم مثل ابری تیره مثل پوششی کلفت همه فضای وادی رو در بر گرفته بوهای بد از هر سو به مشام می‌رس آمیخته تهوع آوری از بوی مدفوع ادرار عر کپک چرک مردار زهم مادی ماهی فاسد شده چه شکلی میشه ببینید ما شامه حواسمون اون طرف داریم تو عالم بر بو مثل اینجا نیست در اثر ماده اینجا در اثر فعل و انفعالاته که بو تولید میشه درصد ترکیب تغییر ک** و فساد به قول آقایون در اثر اینکه یه چیزی داره فاسد میشه یه چیزی مثلاً یه غنچه‌ای گل می‌شه بوی خوش میده یه نونی کپک میزنه بوی بد میده اینجا در اثر فعل انفعالات تغییرات شیمیایی ما تغییر تو عالم برز نداریم یه نکته این وسط تو پرانتز بگم این نکته مهمیه قبلا به نحوی اشاره کردم توضیح بدم ببینید زمان اون طرف در همین امروز یکی از دوستان طلبه بعد چند روز یکی دو روز بوده که از ما وقت می‌خواد سوال بپرسه سوالش همین بود که این قبل خلقت چطور میشه نور اهل بیت قبل عالم بوده اول آخر ما نداریم قبل نبود زمان نبوده که بگیم اول گفتم خیلی خوب زمان نبوده دیگه قبل زمان بوده قبل زمان بوده زمان مال حرکته حرکتم مال ماده است یه دورانی بوده که ماده نبوده اون دورانو اسمشو می‌ذاریم عالم ارواح عالم نور خب حالا من مثال براتون بزنم یه کمی حل بشه بعد از اینم این شکلیه عالم برزخ همین شکلیه زمان معنا نداره حالا میگیم ده هزار سال صد هزار سال خود قرآن میگه ما تعدون اگه میخوای زمانی که تو باهاش مانوسی ادراک بکنی نسبت هم میده زمان اون طرف معنا نداره قیاسش بین هر یه روزی که اینجا شما میگذرونی اونور میشه ۵۰ هزار سال نسبتش اینه قیاس رو فقط می‌خواد بگه وگرنه زمان نداری با اون طرف شما تو یه روز چه اتفاقاتی رو می‌تونی رقم بزنی اونجا این اتفاق ۵۰ هزار سال طول می‌کشه عالم دنیا عالم مهمیه خیلی ویژه است وقتی از دنیا میرن قرآن در سوره مبارکه منافقون می‌فرماید که میگه که منو برگردون لععلی اعمل سال فی ما ترکت یه دونه کار ساده انجام بدم برگرد یه ثانیه ثانیه‌ها تازه اونجا ارزش پیدا می‌کنه ما این ثانیه‌ها رو با بازی و فیلم حروم کردیم غوغا می‌تونسته بکنه تو یه ثانیه چه اتفاقاتی رقم میخوره اینایی که خیلی اتفاقات ویژه رقم زدن تو یه ثانیه رقم زدن همین ثانیه‌ها اتفاق ویژه است زمان نداریم ببینید آقا جان مثال خوبی که میشه اینجا زد مثالی علامه طباطبایی در نهایت الحکمه می‌فرماید مثال متصل با مثال منفصل فرقی نمیکنه مثال متصل همینه که تو ذهن عالم خیال خود شما مثال منفصل بیرونه ملائکه ارواح اینا میشه مثال منفصل مثال متصل مثال منفصل شبیه همه راحت‌تر بحثو پیش ببر مفاهیم میگم شما ببینید تو ذهنتون هست یا نه سی آب شیر مادر ترمودینامیک تعریف دینامیک استاتیک سیگنال مفاهیم مختلف انتقال قدرت همه اینا تو ذهنتون هست درسته الان اینی که تو ذهنتون هست من اینایی که گفتم شما مثلا تقدم تاخر چیدید اینا همه کنار هم بود آشنایی شما با این مفاهیم تقدم تاخر داره‌ها شما مفهوم آب رو خیلی زودتر از مفهوم سیگنال یاد گرفتید درسته ولی الان تو ذهنتون چطور بود عقب جلو داشت یه جا بود اعمال ما این شکلیه کودکی ما با جوانی ما ۱۰ سال پیش ما با ده دقیقه ما هیچ فرقی نمیکنه حفظ میکنن آدمی که حسرت کودکیشو می‌خوره آدمی که کودکیشو از دست داده فلسفیش از دست نمیدیم ارتباط قطع شده نمی‌خوام دیگه بحث عرفانی چون فلسفه و عرفانش با هم فرق می‌کنه این دوتا درسته عمل شما ۱۰ دقیقه پیشه با ۱۰ ساعت پیشت با ۱۰ سال پیشت فرق میکرد اتفاق افتادنش ولی ملکوتش فرقی نمیکنه همه یه جاست دکتر اصرار داشت می‌گفت فکر نکنی من اعمالمو دیدم مثل فیلم بوده ها بنده خدا چون فلسفه بلد نبوده ما بلد نیستیم نقل قول فقط می‌کنیم نبوده نتونسته برسونه حرفو حرف ساده علامه طباطبایی فرمودند آفریده ایشون کشف کرده به زبان عقلی داده رنگ و رونق داده بالاتر برده زبان قرآن و دین و اینها را اضافه کرده خیلی مطلب بها داد مثال متصل شما مثال منفصل فرق نمی‌کنه زمان الان توی محفوظات شما در زمان معنا نداره درسته همه یه جاست عقب جلو نداره این جلوتر اون بدتر همین که آدم از دنیا میره همه رو یه جا می‌بینه همه هست با خودشم هست همه تشعشعات وجودی منه من که یه جایی میرم فیلمشو به من نشون میدم خیلی وقتا تصورات ما نسبت به قیامت این شکلیه‌ها تصورات کارتونی فیلم اعمالشو بهش نشون میدن ایرانی هم که هستیم و برقم قطع و فیلمم پارگی داره و خش داره سی دیتو تا نوبتت بشه آقا شما بیا جلوتر اینجوری نیست همه همونجاست حاضره حاضر با آثارش از عمل نمیتونی از عسلشم نمی‌تونی در بر و تفاوتش اینه که ما اینجا یه چیزی به اسم نسیان داریم تو این عالم دنیا یادمون میره باید برگشت کنی به سمت محفوظاتمون اراده کنیم محفوظمون حاضر بشه اونجا دیگه نسی حضوره خاطره بدی داری یادش می‌افتی حالت بد میشه درسته یه عزیزی رو جلو چشمت از دست دادی فکر نکنی اونجا اینجوری نیست که سعی کنی فکر نکنی همونجا حاضره نه اینکه هزار بار اتفاق بیفته خود واقعه حاضره با همه آثارش نمی‌دونم من تونستم برسونم سعی خودم رو کردم به نظر من تا حد کلی بحث ۱۲۰ سال میریم می‌بینیم دیگه بقیش دیدنی فقط اینو بدونین که ما ممکنه یه نفر صد سال این نکته مهم و عجیبیه صد سال تولید کرده تو عالم ملکوت با یک لحظه همه اون صد سالو پاک می‌کنه مثل ساحرایی که به حضرت موسی ایمان تو پیری صد سال اونم سحر سحری که معادل کفره یهو یه آن یه آن یه لحظه ارزش لحظات اونجا فهمیده میشه ارزش ثانیه اونجا فهمیده میشه یک ثانیه صد سال شست برد شد شهید اولین شهدای پایه رکاب حضرت موسی ما که تو فضای زمانیم ۲۰ سال گناه کرده حالا دو روزه اومده آدم شده شهدا میان یک ثانیه یک ساعته یک دقیقه‌ای عالم این شکلیه ساختمان در مورد هندسه خلقت داشتیم صحبت می‌کردیم هندسه خلقت این شکلیه عظمتی داره شما می‌تونی تو یک ثانیه صد سال صورت که تولید کردی رو پاک کنیم ممکنه ۱۰۰ سال یه جوری بشه یه جور رخنه کنه دیگه نتونی صورت تولید اراده صورت تولید کردن ازت بگیره اینا بالاخره هست مفصل‌تر صحبت می‌کنیم پس این فضای عالم برزخ چیزی نیست که اونجا باشه مکانی که حضور داشته باشد نیست مکانی که درستش کردی عالم هستا عالم برزخ هست یه عالمیه بالاتر از عالم پایین‌تر از عالم قیامت ولی خونه و سقف و شیروانی و روستا و دهکده و اینا همه جلوتر میاد دیگه میگه مادرم توی شهری بود در بهشت رفیقامو دیدم از یه شهر دیگه اومدن اون سه تا با هم بودن یکیشون مال یه شهر بالاتر بود بالا شهر پایین شهر چه شکلیه مثل اینجاست جبران یکی میفته تقسیمات ارزی خورده تقسیمات کشوری سربازی مثلاً قر خودش ساخته شهری که خودش ساخته خونه‌ای که خودش ساخته یه حرف سنگین بزنم اشکال نداره خونه‌ایه که خونه خودشه جلوه‌ای کرده وجودش شده این خونه سنگینه خیلی سخت دست بهش نزنید فشار میاد هرچی اونجا هست خودمونیم هیچی بیرون از ما نیست همین حرفا الان اونور داره میشه خونه انشالله میشه دریا میشه رودخونه میشه صحرا مجلس ذکر این شکلیه ما الان در و دیوار می‌بینیم ملائکه که در و دیوار نمی‌بینن شما اومدید نشستید نماز بخونید بعدش روایت گوش بدید مجلس شما مجلس ذکر ملائکه اومدن پروبال پهن کردن لبریز از ملائکه است در و دیوار برای ما در و دیواره در و دیوار نیست اینجا یه باغه مجلس الذکر روضه من ریاض الجننه جایی که ذکر خدا میشه خدا به یاد آورده میشه باغی از باغ باغه دارو درختشم همین حرفاست همین توجه شماست همین دل دادن شماست همین لذت بردن از این شیرینی این لذت بردنه یه جنسشو اینجا لمس می‌کنی یه جنس دیگه حقیقت چشم ملکوت سیب و گلابی و درخت هرچی که تو بخوای اونجا هر صورتی که تو بخوای میشه همینه‌ها صورتی که تو بخوای میشه سنگینه ها صورت اونی که ببین حقیقتش هست صورتتو بهش بده بالاخره این درختی که از آدم ازش خوردن چی بود گندم بود یکی میگه انگور بود حضرت فرمود همش بود مگه میشه اونجا درختش نگاه می‌کنه می‌بینه تو چی میخوای از درخت سیبو می‌کنی درخت مثلاً عوض میشه مرغ مثلاً یه چیز دیگه بشه حالا بعداً جلوتر می‌رسیم همه اینا رو می‌خوام مبانی علمیشو بگم برخی اساتید امروز این حرفا اتقان علمی داره علمی داره همه این حرفا مستنده خود این کتاب نشر معارف این کتاب رو چاپ کرده الان ما یه کتابی مشق معارف داریم برای چاپ این کتاب دیروز برای ما فرستادن یک اشکالات علمی کردن علمی محتوایی نبود مثلاً ما از یه جایی نقل قول کردیم توی اون نقل ارجاعات اون کسی که نقل قول کردن نیاوردین اینا از ما خواستن آقا رفرنس این کو کارگروه‌های مختلف توی نشر معارف دارن کار میکنن من اعتقادم به این کتاب بیشتر شد اشکالاتی که به کتاب ما کردن فرستادن آدمای خبره و کارشناس نشستن اونجا کارگروه‌های مختلف کلمه به کلمشو سندش کجاست چندین کارشناس رفته و تایید شده روایت مسائل روشنه پس این شد حقیقت عالم برزخ عالم برزخ ماییم خودمونیم و اعمالمون دیوار نداری یه جایی ببرم تو یه خونه‌ای خونه هم خودتی جلوه‌ای از عملته درست شد یکم سخته ها صورت ساخته میشه از اون فضایی که ما توش هستیم اگر مومن باشیم صورت متناسب با خواست ماست مومن نباشیم گرفتار اعمالمونیم گرفتار صورت‌های اعمالمون نمی‌تونیم ازش خلاص خودمونی گوش زدن خدا یه چیز عمل شما یه چیز دیگه است اینجا خود عملت میشه ضربه میاد تو گوشت خود خود عملت خیلی نکته مهمیه من نمی‌دونم اگه جناب ملاصدرا نبود می‌شد این حرفا رو فهمید و گفت جناب ملاصدرا یکی از تفضلات خدای متعال و بر بشریت از عنایات خدا یعنی بشریت سیر کرده در تاریخ تا خدا این نعمتش رو عرضه کرده جناب البته خودش از خودش چیزی نداره هرچی هست قرآن اهل بیت این حرفا رو او تونسته برای ما قابل فهم بکنه با ادبیات عقلی مثال یعنی چی مثال متصل یعنی چی مثال مفصل یعنی چی تجرد یعنی چی صورت یعنی چی برزخ غوغاییه خب حالا این نکته اینجا شامه این حواس پنجگانه ما می‌بینیم میشنویم دیگه بگید حواس رو لمس می‌کنیم بو می‌کنیم دیگه چی مزه اینا تو عالم برزخ هست همونجور که نسبت دقت اینجا رو داشته باشید خیلی قشنگ نسبت یه روز دنیا با نسبت یه روز آخرت نسبت دنیا با آخرت هزار برابر بود با برز ۵۰ هزار برابر نسبت همه چیزش ۵۰ هزار کشیدنی‌هایش ۵۰ هزار برابر دیدنی‌هایش ۵۰ هزار برابر مثل این میمونه که من بگم عدد کثرته نسبت عالم دنیا به عالم جنین چند برابره شما بگین عالم جنین یک چند صد هزارم عالم دنیاست یک هزار سال یک هزارم یعنی شما بگید فرضیه عالم جنین با عالم دنیا قابل قیاس نیست امام حسین علیه السلام تو وصیتشون می‌فرمایند خیلی این تعبیر زیباست کم شنیدین می‌فرمایند ان الاخره و ان الدنیا کالم تکون دنیا انقدر کوچیکه انگار اصلا نبوده آخرت انقدر بزرگه انگار اصلا یه لحظه نبوده که نبوده باشه برعکس نبوده که نبوده باشه لایزال یعنی مثل دنیا و جنین شما میگید جنین انقدر کوچیکه شما دوره ۹ ماهتون اصلاً به حساب نمیاد دست و پا می‌زدی جز دوره زندگیت بوده دیگه اصلاً به حساب نمیاره کسی دوره جنین رو ۲۰ سال یه نوما اضافه کن برزخ این شکلیه اصلاً دنیا رو به حساب نمیاری قیاسش اینه‌ها نسبت همینه به همون میزان سهمی و چه التزاز یه بچه دقت بکنید این حرفا به دردتون می‌خوره یا نه یه بچه تو عالم جنین آپشن‌های لذت که داره چقدره لذت ببر از حیات از زندگی از زنده بودن حال میده یه دستی تکون میده خوراکش چیه بوییدنی‌هاش چیه دکترا بحث بکنن جنین از ۵ ماهگی بچه خواب میبینه جنین از پنج ماهگی خواب می‌بینه چی می‌بینه معلوم نیست بویایی مال اونجاست سرما خورده بودی عمل بو داره می‌فرماید وقتی یکی دروغ میگه از دهان او تا عرش بوی تعفنی بالا میره که همه ملائکه متعزی اذیت میشه از یک دروغ این دیگه هستا تا ابد این هست دنیا نیست یه بادی میاد میره درست میشه عادی میشه ۵ سال گذشت دماغ آدم کار نمی‌کنه اینایی که تو کار تخلیه چاقو اینا هستن اون اوایل اذیت میشن بعد دیگه راه میفته عادی هست که هست اذیتشم ابدیه شنیدنی مال اونجاست بوی بد بوی بدی که داره قیاس میکنه با بوی اینجا اصلاً بو مال اونجاست اینجا رو به اونجا باید قیاس کرد بوهایی که اینجا احساس می‌کنیم یه چیزی شبیه اونه آتشی که در دنیا دارید یک هفتادم آتش جهنم رقیق شده فیلتر شده یه جوری شده که بشه ازش استفاده کرد تنها آتشی که در این همه این عوالم میشه ازش استفاده کرد بهره برد آتش دنی متاعا للمغوی غذا پخت یه چیزی درست کرد درست شد ۷۰ مرتبه از اینجا که رد بشی هیچ آتش قابل استفاده‌ای نداره آتش آتش واقعی مال اونجاست عوالم این شکلیه از بالا اومده پایین ما برعکس نگاه می‌کنیم شبیه اینجاست نه عزیزم اصلش اونجا بوده یه ماکتشو تو این دنیا بهت دادن باورت بیاد خبریه درخت اونجاست اینجا خدای دوتا درخت داده وقتی میگن درخت بدونی چی میگیم دریا اونجاست جنگل اونجاست میوه اونجاست خدا داده تو این دنیا حال کنیم درست شد بمون برای آن وادی به رغم تصورات یا دیده‌های اولیه و ناقص هم یکنواخت نبود درجه دما و نورشم یکسان نبود بخش‌هایی از وادی بسیار گرم بود چرا گرمه حالا شما بگید چون جلوه اعمالیست از او چنین مقیاس حق الناس شدیدتر درست شد سایه بشه سایش هم خودت درست می‌کنی دوز گرما و سرماشو خودت دادی هرچی از خودت تولید کرد خودت هیچی دیگه نیست بخش‌های معتدل اما خیلی نمناک قسمت‌هایی از وادی کاملا تاریک قسمت‌های دود گرفته به نظر می‌رسید قسمت‌های دیگر در نوری زرد زشت و چرکین فرو رفته منطقه‌هایی از وادی صاف بود منطقه‌هایی پر از فراز و نشیب و پیچ و خم به یاد دارم که عده زیادی در مسیرهای مارپیچ سرگردان کسی که کارش اینه که بقیه رو تو دنیا دور می‌گردونه سرکار می‌ذارن تفریح می‌کنه روایت داره که خدا ۷۰ در به روی اینا وا می‌کنه از هر دری میره تا نزدیک در میرسه بسته میشه دوباره برمی‌گرده یه به تلافی ببین اینا رو باید روشن بشه دیگه عملت باطنش اینه سرگردانی را می‌بینی نه جزای سرگردانی را تلافیشو نمی‌بینی سرگردانی تولید کردی سرگردانی میبینی سرگردانی که خودت ایجاد کردی خیلی دوست دارم این بحث جا بیفته که اگه جا بیفته کلا نگاه فانتزی داریم یه پیک عرق بدین بخوره حال کنه سرحال بیاد خیلی باهات حال کردم شرابشو خودت تولید کردی تازه درجه خلوصشم به درجه عملته بعضی شرابا خیلی خالص‌تره بعضی شراب‌ها یکم ناخالصی داریم بعد بستگی به میزان خلوص عمل داره بهشت این شکلی نمی‌دونستن برای خروج از کدوم راه برن اونها مردمی هراسان بودند با آرواره‌هایی گرسنه و دائم در حال در حال جویدن هیچ خیلی زشت بودن میگه خیلی صورت گروهی از ارواح تا حدی شبیه حیوانات توضیح بدم چیکار کنم اینم از نکات محشری اگه فهمیده بشه خیلی آدم سرحال میاد انسان وجودش وجود اشرفه نسبت به مخلوقات وجود اشرف هرچی که پایینی‌ها دارند داره باز میگم رضوان خدا به ملاصدرا که این حرفا مال ملاصد اونی که میاد بالا همه پایینی‌ها رو داره کمالات پایینی‌ها رو و نقایص میتونه فعال بکنه کمالات فعال کنه یا نقائص رو فعال مثلاً مورچه کار تشکیلاتیشون با همدیگه اتحاد همبستگیشون جز کمالاتشونه حرص و طمعش سطح کم وجودشه چون ضعیفه موجود ضعیف باید جمع کنه برای خودش به فکر زمستونش باشه چون ضعیفه برای مورچه عیب محسوب نمیشه که حریصه ساختار وجودش این شکلیه میگه نیش عقرب نه از سر کینه است اقتضای طبیعتش این است برای دفاع خدا اینو بهش داده نیش عقربم تو بدن خودش خیر محض وقتی بیرون میاد به مهاجم میزنه میشه شهر درسته تو وجود دیگری ضرره نقص نیش مار تو تن خودش اصلاً حیاتش بند بینه زنبور دیدین وقتی نیش می‌زنه می‌میره حیات نیششه تو بدن خودش خیره بیرون که میاد میشه شهر میشه نقص انسان همه کمالات و نقایص موجودات پایین‌تر می‌تونه داشته باشه مثلاً سگ ویژگی‌های خوبی داره ویژگی‌های بدی داره اگر انسان انسان شد تو مسیر کمالات رفت کمال سگ رو داره وفاداری و حمایت و این از انسانیت خارج شد نقص سگو داره حالا این چون نقص سگو داره سگه نقصه که براش نقص ذاتی به حساب نمیومد ولی برای این نقص به حساب میاد سگ بدتر از سگ کمتره چون او پارس که می‌کرد نقص وجودی نبود براش این پارس کردن براش نقص وجودیه مورچه حریص بود براش نقص وجودی نبود این حرصش براش نقص وجودی عقرب نیش میزد براش نقص وجودی نبود این نیش زدنش نقص وجودیه بعد دیگه یه دونه دوتا حیوون نیستا سگ شده نه این نقایص همه حیوانات می‌تونه داشته باشه و به شکل همه حیوانات با هم در بیاد ملاصدرا یه نفری میشه حالا دیگه این دیگه میشه عجیب غریب و وحشت‌آور تا تو دنیا بودیم دکتر مهندس هرجا می‌رفتیم احترام می‌کردن میرم اونور صورت خودمو می‌بینم می‌بینم ترکیبی از عقرب و مورچه و سگ و خوک و همه با هم همه هم نقایصشون همه نقایصش درد اینجا اگه این تبدیل به حیوان میشه که دیگه بد نبود گرگ از گرگ بودنش خجالت می‌کشه تا حالا دیدین یه گرگ از گرگ بودنش خجالت بکشه انسانی که می‌داند انسان است و حد وجودیش در حد سگه خجالت میکشه حد وجودیش در حد خوکه خجا این خجالتم ابدیه عادی نمیشه براش اصل ماجرا ایناست صورت می‌سازی از خودت ساده بودیم دیگه خیلی اهل معناست و چی و فلان و اینا ترسید در بری یه چیزی میبینه اینجوری هم نیست آقا با صورتی که قراره به خودت نشون میدی چیکار می‌کنی همه دستورات خدای حلال حرام چهره است نظام اعتباری صورت میده نماز آدمو زیبا می‌کنه روزه آدمو زیبا می‌کنه قوت میده روزه ظاهرش ضعفه باطنش قوته قوت آدم‌ها تو ملکوت به حسب میزان روزهایی که گرفتن بعضی قویتر قوتی که داده به خودش توضیحات داره بعد جلوتر باز بیشتر در موردش صحبت بکنیم یه کمی امروز سعی کردیم یه چند قدم بزنیم اطراف عالم برزخ با عقل ببین چه خبره انشالله توضیحاتو جلوتر می‌خونم نکات خیلی جالبی از اینجا داره چیزایی دیده که عجیب غریب توضیحاتی که دادم یکم ذهنمون پذیراییش بیشتر میشه برای اینکه وارد این بحث بشیم خدایا در فرج امام عصر تعجیل بفرما قلب نازنین حضرتش از ما راضی بفرما

جلسات مرتبط

محبوب ترین جلسات شرح و بررسی کتاب آن سوی مرگ

عنوان آهنگ

عنوان آلبوم

00:00:00
/
00:00:00